علی مختاری آذر، رئیس اتحادیه مشاوران املاک پردیس اظهار نمود: برای این که بتوانیم معاملات و خرید و فروش های واحد مسکونی مهر را سامان داده و نظم و ترتیب ببخشیم از مراجع قضایی و شرکت های عمران نهایت استفاده را کرده ایم. وی با اشاره به این که باید معاملات مسکن مهر را به نوعی انجام داد که دست دلالان از این امر کوتاه شود، گفت: اخذ کد رهگیری یکی از این راهکار هاست که طی روز های آتی به کار گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول، صحبت هایش را این طور ادامه داد: مهم ترین فلسفه ای که پشت پروژه عظیم مسکن مهر قرار داشت، خانه دار کردن افرادی بود که فاقد مسکن بودند، به عبارتی هدف از این پروژه متمتع کردن خانوار هایی بود که تاکنون از اقدامات دولتی بهره مند نشده بودند. وی در خصوص ممنوع کردن خرید و فروش این واحد ها سخن به میان آورد و اذعان نمود: علت این که معامله چنین واحد هایی را ممنوع کردند این بود که هدف اولیه محقق شود و واحد ها تنها به دست کسانی برسد که واقعا جامعه هدف و نیازمند بودند.

مختاری آذر گفت: با این حال و با تمام تأکیداتی که بر عدم خرید و فروش واحد های مسکونی مهر وجود داشت، باز هم اصرار برخی از مالکان سبب شد روش های غیرقانونی برای معاملات چنین واحد هایی خیلی زود رخ نمایی کند.

علی مختاری آذر، صحبت هایش را این طور ادامه داد: به واسطه این امر، برخی از دلالان وارد بازار مسکن شدند و سرپایی به خرید و فروش واحد های مسکونی دست زدند. وی اظهار کرد: با توجه به این که آگاهی چنین افرادی در زمینه معامله ملک کم است و تخصص کافی ندارند امکان بروز مشکل در خرید و فروش ها وجود داشت اما امکان پیگیری چنین مسائلی میسر نبود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پردیس اذعان نمود: چنین دلالانی نه آموزشی دیده اند و نه دارای دفتر و هویت خاصی هستند که امکان پیگیری آن ها به سادگی وجود داشته باشد یا بتوان به درست و منطقی بودن فعالیت هایشان دل خوش کرد، از این رو انتظار ما از همه هم میهنانمان این است که دریابند خرید و فروش واحد های مسکونی کار هر کسی نیست و تنها باید به دست افرادی انجام گردد که متخصص هستند و این حرفه را کاملا تخصصی می دانند.

ایشان از ضرورت صدور کد رهگیری سخن به میان آوردند و اذعان نمودند: در شرایطی که دلالان به خرید و فروش غیرقانونی واحد های مسکونی روی آورده بودند ضرورت یک قانون که بتواند این شرایط را پیگیری نماید احساس می شد از این رو کد رهگیری روی کار آمد که به حتم با جدیت تمام مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ایشان با تأکید بر این نکته که به سادگی نمی توان دلالان سرپایی را شناسایی کرد، اظهار نمود: افرادی که از آن ها کلاهبرداری می شود را به سادگی نمی توان تشخیص داده و یا ردیابی کرد که این فاکتور شفاف سازی را دشوار تر می کند. مختاری آذر ادامه داد: برای نخستین بار از تابلو های بزرگی در بنگاه های املاک استفاده کردیم که با مانیتور های بزرگ اطلاعات را نمایش می دهند و مردم بتوانند بنگاه های دارای صلاحیت را شناخته و به آن ها مراجعه داشته باشند. به گفته این مقام مسئول، بر اساس تفاهم هایی که با شرکت عمران به عمل آمده، معاملات مسکن مهر از این بعد تنها با در دست داشتن کد رهگیری ممکن خواهد بود تا بتوان دست دلالان را کوتاه کرد و به خرید و فروش ها نظم و سامان بخشید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پردیس اذعان نمود: با این کار، خرید و فروش های کاملا قانونی و در چارچوب قواعد اتفاق می افتد و خواهش ما از مردم این است که برای خرید و فروش این واحد ها حتما از طریق بنگاه های معاملاتی اقدام نموده و پس از دریافت کد رهگیری معاملات خود را انجام دهند.

  • منبع خبر : شهرخبر