مجید الهی راد به عنوان مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: نخستین مسکن بازسازی شده پس از سیلاب های اخیر، متعلق به شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی بوده است که به بهره برداری رسیده و تحویل داده شده است.

ایشان با اشاره به این که واحد بازسازی شده، واحدی کاملا تخریبی بوده است اظهار نمود: این منزل با مشارکت های همه جانبه بسیج و کمیته امداد در کوتاه ترین بازه زمانی بازسازی شده و در اختیار مالکش قرار گرفت. ایشان در خصوص تلاش های شبانه روزی کمیته امداد، توضیحات بیشتری ارائه نمودند و عنوان کردند: میزان اعتباری که کمیته امداد به صورت بلاعوض برای بازسازی این واحد مسکونی در نظر گرفت، بالغ بر ۸ میلیون تومان بوده است.

ایشان دیگر اقدامات کمیته امداد در بحبوحه سیل اخیر را برشمردند و اظهار داشتند: بر اثر سیلاب سال ۹۸، بالغ بر ۲۷۰۰ خانوار مددجو که تحت پوشش کمیته بودند دچار بحران و مصیبت شدند که کمیته امداد تمام تلاشش را برای کمک به این خانواده ها و التیام درد هایشان به کار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خراسان شمالی، صحبت هایش را این طور ادامه داد: در شرایط کنونی کماکان دست از تلاش برنداشته ایم و در حال توزیع و پخش ۶ هزار کالای اساسی هستیم که از جمله آن ها می توان به اسباب و اثاثیه منازل اشاره نمود. وی افزود: تا انتهای هفته جاری تمام آن ها را در اختیار سیل زدگان قرار خواهیم داد.

الهی راد تصریح کرد: میزان اعتبار اختصاص داده شده به تأمین و تهیه این کالا ها، بالغ بر چهار میلیارد تومان بوده است که این رقم تأمین شده از محل کمک های مردمی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خراسان شمالی ادامه داد: میزان هزینه های جمع شده از محل کمک های مردمی تاکنون بالغ بر ۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان بوده است.

  • منبع خبر : برنا نیوز