وکیل ملک در تهران به شخصی اطلاق می‌شود که به صورت تخصصی و قانونی در زمینه خرید و فروش انواع ملک‌های مسکونی، اداری و  تجاری دارای تخصص و فعالیت می‌باشد. این وکلا با دانش و تخصص خود در زمینه‌های مختلفی همچون نحوه واگذاری‌ها، خرید املاک و مستغلات، انواع قراردادهای اجاره، قوانین مربوط با وام‌های مسکن و همچنین بررسی پیشینه املاک تجاری به افراد در این زمینه کمک می‌کنند تا ملک مورد نظر خود را انتخاب و با آگاهی کافی از موارد موجود در قرار داد سند را امضا نمایند تا در آینده با مشکل جدی مواجه نشوند. با توجه به پیچیدگی‌ها و ریزه‌کاری‌های معاملات ملکی وکیل ملکی بهترین گزینه برای انجام یک معامله مهم به شمار می‌آید. در واقع وکیل ملکی در حوزه مختلف دعاوی ملکی دارای تخصص و تجربه می‌باشد.

مزایای استفاده از وکیل ملک در تهران

شهروندان تهرانی قبل از انجام هرگونه معاملات ملکی بهتر است با وکلای مجرب و متخصص مشاوره کنند. برای انجام این کار بهتر است با عقد قرار داد با آن‌ها از تخصص و دانش آن‌ها بهره‌مند شوند تا بتوانند بهترین معامله را زمینه خرید و فروش املاک انجام دهند.

با توجه به اینکه یک شخص عادی از تمامی قوانین موجود در حوزه مسکن اطلاع کافی را ندارد و در هنگام انجام معامله به دلیل عدم شناخت کافی ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شود از اینرو استفاده از حضور  وکیل ملک در تهران یکی از نیازهای ضروری و اساسی برای رسیدگی به پرونده های قضایی املاک به شمار می‌آید.

با استفاده از یک وکیل کارآزموده به راحتی می‌توانند از حق خود دفاع کنند. همچنین با استفاده از حضور یک وکیل ملک در تهران می‌توانید از ورود دعاوی ملکی به مراجع رسمی قضایی جلوگیری نمایید و از دردسرها و سختی‌های آن در امان باشید. از طرفی این کار به طور قابل توجهی باعث صرف‌جویی در زمان و هزینه‌ی شما خواهد شد.

همچنین از دیگر مزایای استفاده از  وکیل ملک در تهران این است که به کمک آن می‌توانید در مواقعی که قادر به تنظیم سند نیستید و یا به عنوان مالک با شهرداری دچار مشکل می‌شوید به راحتی این مشکلات را برطرف کنید و برای بررسی مشکل از تجربه و تخصص وکلای مربوطه استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که در تهران گروه‌های املاک بسیار زیادی وجود دارند که در بین آن‌ها می‌توان به گروه املاک ملکانا اشاره کرد که یکی از معتبرترین و برترین مشاورین املاک محسوب می‌شود. این گروه‌ها با داشتن وکلای خبره و کارشناسان رسمی دادگستری بهترین راهنما و مشاور شما در زمینه انجام معاملات ملکی به شمار می‌آیند.

همه چیز درباره مشاور حقوقی املاک

معرفی دعاوی ملکی حوزه‌ی فعالیت وکیل ملک در تهران

در کلانشهر تهران زمانیکه افراد اقدام به خرید و فروش ملک می‌نمایند ممکن است با یکسری مشکلات پیچیده ایی برخورد کنند که برای رفع این مشکل به  وکیل ملک در تهران مراجعه می‌کنند. از اینرو برخی دعاوی ملکی که در این رابطه ممکن است به وجود می آیند عبارتند از خلع ید که در آن شخص مالک مدعی این است که شخصی به صورت عدواناً ملک او را تصرف کرده است. یکی دیگر از مواردی که شامل دعاوی ملکی می‌شود رفع تصرف عدوانی است که در این حالت مال غیرمنقول بدون رضایت مالک از طرف شخصی تصرف می‌شود.

از دیگر مواردی که در رده دعاوی ملکی قرار می‌گیرد تخلیه ملک است در مواردی که یک ملک اجاره داده می‌شود مستاجر در مدت زمانیکه در ملک ساکن است ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان کرایه به مالک می‌باشد همچنین مستاجر موظف  است در یک روز و تاریخ مشخصی ملک را تخلیه نماید در صورتیکه بعد از گذشت زمان مستاجر از تخلیه مورد اجاره امتناع کند صاحب ملک می‌تواند از وی شکایت کند و دستور تخلیه ملک را از مراجع قانونی دریافت کند و از طریق وکیل ملک در تهران اقدام به این کار کند و ملک خود را از مستاجر تحویل بگیرد.

یکی دیگر از انواع دعاوی ملکی رفع مزاحمت است لازم به ذکر است که دعوی مزاحمت دعوائی است که به موجب آن متصرف مال غیرمنقول به نوعی درخواست جلوگیری از مزاحمت کسی را می‌کند که به تصرفات او بدون اینکه مال را از تصرف او خارج کند ایجاد مزاحمت می‌کند.

همچنین از دیگر موارد دعاوی ملکی که توسط وکیل ملک در تهران به خوبی برطرف می‌شود، الزام به تحویل مبیع می‎باشد در اینگونه موارد فروشنده موظف است بعد از فروش ملک به مشتری مبیع را تحویل دهد. از اینرو فروشنده به دلایل مختلفی از جمله سودجویی به خاطر افزایش قیمت ملک از انجام این کار امتناع می‌کند، در این صورت خریدار با کمک وکیل ملک در تهران می‌تواند اقدام به طرح دعوای الزام به تحویل مبیع علیه خریدار نموده و به این وسیله اقدام به دریافت ملک خریداری شده خود نماید.