محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: مهم ترین تکلیف و اولویت وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و تحویل واحد های مسکونی مهر است با این حال بررسی شرایط نشان می دهد بسیاری از پروژه های مسکن مهر که پیش تر متوقف شده بودند، مجددا راه اندازی شده و فعال گشته اند.

این مقام مسئول ضمن حضور در مراسم کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهر جدید پردیس، اظهار کرد: برای صاحب خانه کردن مردم باید عزم خود را جدی کرد و دست به برنامه ریزی های دقیقی زد. وی ادامه داد: این به این معنا نیست که تنها باید ساخت مسکن را در دستور کار قرار داد و به احداث واحد های مسکونی مشغول شد، بلکه انتظار می رود هر گونه فعالیت های مرتبط از تسهیل گری تا اعمال مدیریت های لازم و فراهم نمودن زمینه های حیاتی برای خانه دار شدن در دست انجام قرار بگیرد.

ایشان با اشاره به این نکته که وزارت راه و شهرسازی، تکمیل هر چه سریع تر واحد های مسکونی مهر را مهم ترین اولویتش می داند، عنوان نمود: خوشحالیم از این که تعداد زیادی از پروژه های متوقف شده، در این دوره مجددا راه اندازی شدند و فعال گشتند. وی تصریح کرد: تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا کار اتمام واحد های مسکونی مهر تا انتهای سال جاری، عملی گشته و پرونده این پروژه به کلی بسته گردد.

ایشان به عنوان دومین مأموریت مهم وزارت راه و شهرسازی، ساخت ۴۰۰ هزار مسکن را نام بردند و اظهار داشتند: به ضرس قاطع، این کار می تواند ثبات را به بازار مسکن برگرداند و میزان عرضه و تقاضای واحد های مسکونی را متعادل سازد. وی ادامه داد: جامعه هدف این نوع واحد های مسکونی، اقشار متوسط به ضعیف جامعه است که لازم است ساخت مسکن برای آن ها بر اساس الگو های مصرفی و نیاز های تعیین شده، صورت بگیرد.

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: بایستی محیطی مناسب برای زندگی در اختیار مردم قرار بگیرد نه تنها محلی که نامش خانه است. وی افزود: هدفمان تنها این نیست که یک سرپناه در اختیار مردم بگذاریم بلکه تمام تلاشمان این است که منزلی با تمام امکانات و خدمات به آن ها ارائه دهیم تا بتوانند در شرایطی مناسب و منحصر به فرد زندگی شان را ادامه دهند.

ایشان با تأکید بر این نکته که لازم است به شهر های جدید، هویت بخشیده شود، اظهار داشتند: به کمک مردم می شود شخصیت و هویت همه شهر ها را تأمین نمود و به آن ها هویتشان را بازگرداند.

وی ادامه داد: مهم ترین نکته ای که برای نیل به این هدف لازم است در کانون توجه قرار بگیرد، ایجاد اعتمادی متقابل میان سرمایه پذیران و همچنین سرمایه گذاران است. اسلامی تصریح کرد: این عامل سبب می شود پروژه ها سریع تر پیش روند و با راندمان بالاتری تداوم پیدا کنند.

محمد اسلامی در قسمتی از صحبت هایش گفت: باید کیفیت خدمات مدیریتی بالا رود تا بر این اساس، راندمان و جذابیت کاری نیز افزایش پیدا کرده و به اوج برسد. اسلامی افزود: همه این موارد در نهایت به افزایش سرمایه گذاری منتهی می گردند.

وزیر راه و شهرسازی، در ادامه اظهار کرد: از استاندار و تمام دستگاه های خدمات به دلیل همکاری ها و مشارکت های همه جانبه ای که داشتند نهایت تشکر و قدردانی را به عمل می آورم ضمن این که لازم است این نکته را مطرح کنم که متصل کردن پردیس به تهران از دیگر اولویت هایی است که در این وزارت مدنظر ماست به علاوه ارتقای حمل و نقل درونی از دیگر خواسته مان می باشد که برای نیل به آن ها برنامه ریزی های دقیقی در دست انجام است تا خروجی، حصول محل و محیط بهتر و سالم تری باشد.

  • منبع خبر : شهرخبر