افزایش قیمت مسکن

شاید یکی از دلایلی که بازار فروش مسکن در سال ۹۸ را تحت تاثیر قرار داده است این باشد که قیمت مسکن به صورت بی‌رویه افزایش پیدا کرده است. خرید و فروش مسکن در واقع در سال ۹۸ با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شده است.

در واقع این افزایش قیمت‌ها روند فروش مسکن را مختل کرده است و این امر به نوبه خود باعث شده تا شما نتوانید تمامی مراحلی را که برای خرید و فروش مسکن باید انجام دهید را به تنهایی انجام دهید و حضور یک مشاوره ملکی و یا وکیل ملکی را در این زمینه الزامی کرده است.

دقت داشته باشید که فروش مسکن نیز همانند خرید آن با ریزه‌کاری‌های بسیاری همراه است. در واقع اینکه شما بتوانید خرید مسکن را با موفقیت انجام دهید باعث نمی‎شود که در فروش مسکن نیز خبره شوید بلکه همواره مشکلات فراوانی در زمینه فروش مسکن وجود دارد که ممکن است خرید آن با این مشکلات همراه نباشد.

تاثیر قیمت بر فروش مسکن

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در معاملات مسکن باید به ان دقت کنید این است که فروش مسکن به طور حتم با خرید آن تفاوت های بسیاری دارد و حتی ممکن است که این تفاوت‌ها در نهایت منجر به بروز مشکلاتی شوند که بیشتر از سر سوتفاهم پدید می‌آیند. اینکه شما بتوانید فروش مسکن را به آسانی انجام دهید در واقع منوط به شرایط خاصی است که باید آن را مدنظر داشته باشید. در واقع می‌توان گفت که فروش مسکن به مراتب از خرید آن سخت‌تر است.

در سال ۹۸ با توجه به اینکه قیمت مسکن به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند شما نمی‌توانید مسکن خود را به آسانی گذشته به فروش برسانید و باید کارهای بسیاری را در این زمینه انجام دهید. در واقع می‌توان اینطور گفت که فروش مسکن در سال ۹۸ با مشکلات بسیاری همراه خواهد بود چرا که افزایش قیمت باعث کاهش قدرت خرید شده است که این امر به نوبه خود باعث راکد شدن بازار مسکن شده است و شما نمی‌توانید تمامی مشکلاتی که در زمینه فروش مسکن با افزایش قیمت پدید آمده است را حل کنید.

در واقع در زمینه خرید و فروش مسکن باید به نکات بسیاری اهمیت دهید که در اینجا می‌خواهیم شما را با نکات فروش مسکن آشنا کنیم.

نکته‌های فروش آپارتمان تهران

نکات فروش مسکن

پیش از اینکه اقدام به فروش مسکن خود کنید، ابتدا نگاهی به ویژگی‌های ساختمان خود بیندازید. این ویژگی‌ها در واقع باعث می‌شوند تا شما نتوانید هر قیمتی که مدنظر دارید روی مسکن خود بگذارید. اینکه شما خانه خود را با یک قیمت ناعادلانه زیاد به فروش برسانید در واقع نشان دهنده این است که کاری غیراخلاقی انجام می‌دهید.

ممکن است که شما چندین میلیون تومان را برای ساخت و بازسازی و نوسازی مسکن خود خرج کرده باشید اما دقت کنید که این باعث نمی‌شود که قیمت مسکن را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. پیش از خرید باید به ویژگی‌های مسکن خود دقت کنید و به ویژه ویژگی‌های منفی را نیز گوشزد کنید چرا که شما می‌خواهید این مسکن را به صورت کامل به شخص دیگری واگذاری کنید و بهتر است که این واگذاری با رعایت موازین اخلاقی انجام شود.

بهتر است که حین بازدید از مسکن خود کاملاً واقع‌گرا عمل کنید و سعی نکنید که نکات مثبت را بزرگتر جلوه دهید و نکات منفی را نادیده بگیرید. این امر می‌تواند در صادقانه به فروش رفتن مسکن شما بسیار موثر باشد. دقت داشته باشید که حین فروش مسکن باید ساعت‌های بیشتری را در خانه بگذرانید چرا که این امر باعث می‌شود تا بتوانید مراجعین بیشتری را بپذیرید که در نهایت باعث می‌شود تا ملک شما زودتر به فروش برسد.

جین فروش مسکن دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید مسکن خود را در وبسایت‌های املاک برای فروش به اشتراک بگذارید آن را همانطور که هست نشان دهید. اینکه ویژگی‌هایی که مسکن شما ندارد را نشان دهید در حالی که می‎دانید حقیقت نیست در نهایت می‌تواند آگهی شما را بی‌اثر کند.

با توجه به اینکه سال ۹۸ در واقع سالیست که امید می‌رود اقتصاد کشور رو به یک ثبات و بهبود باشد اما همچنان ممکن است که بازار مسکن با سکون مواجه شود و مسکن شما دیرتر از زمانیکه می‌خواهید به فروش برسد.

دقت داشته باشید که شما در این شرایط می‌توانید با اعلام یک قیمت منصفانه، مسکن خود را بهتر به فروش برسانید. امید است که در سال ۹۸ با کاهش قیمت ارز و طلا، بازار مسکن هم به یک ثبات نسبی دست پیدا کند. اما همچنان دقت داشته باشید که نکات فروش مسکن را رعایت کنید.