جمشید برزگر، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور، اذعان نمود: طی هفته آینده جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت و جزئیات مسکن امید را اعلام خواهیم کرد. به گفته برزگر در این جلسه درباره شرایط ساخت و واگذاری مساکن امید صحبت خواهد شد و جزئیات آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

این مقام مسئول، صحبت هایش را این طور ادامه داد: آیین نامه و دستورالعمل های مربوط به مسکن امید کماکان در دست تدوین است و به طور کامل نهایی نشده است. وی افزود: کماکان شیوه ساخت این واحد ها و تحویلشان به متقاضیان تعیین تکلیف نشده، با این حال آن چه در خصوص طرح مسکن امید واضح است، حضور و مشارکت همه جانبه بخش های خصوصی در به پایان بردن این طرح است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن اظهار کرد: در طرح مسکن امید، آنچه دولت در اختیار بخش های خصوصی قرار می دهد اراضی و زمین های دولتی و پروانه ساخت است، ضمن این که ساخت این واحد ها برعهده بخش های خصوصی است و این بخش های خصوصی هستند که احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را با درایت و برنامه ریزی پیش می برند.

به گفته این مقام مسئول، سقفی که دولت برای تسهیلات مسکن امید در نظر گرفته است ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان می باشد. وی این طور ادامه داد: رشد قیمت مصالح باعث شده به وزارت راه و شهرسازی اعلام کنیم که این میزان تسهیلات برای ساخت مسکن امید کافی نیست و بایستی سقف تسهیلات مسکن امید افزایش پیدا کند.

رئیس انجمن انبوه سازان عنوان کرد: در هفته آینده جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت و پس از تصمیم گیری در خصوص نحوه ساخت و واگذاری مساکن امید، جزئیات آن را به اطلاع همه مردم خواهیم رساند. برزگر افزود: طی این جلسه همه جزئیات مربوط به مسکن امید مشخص خواهد گردید و به اطلاع همگان خواهد رسید.

ایشان در خصوص آینده بازار مسکن هم صحبت کردند و اظهار داشتند: با توجه به نوساناتی که در بازار ارز و طلا به چشم می خورد، دور از انتظار نیست که در آینده با رشد قیمت مسکن مواجه شویم. وی افزود: از سال گذشته شاهد رکود در بازار مسکن هستیم و قدرت خرید متقاضیان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. وی ادامه داد: از این رو انتظار می رود دولت به سیاست ها و راهکار های درست متوسل شده و از شیوه های مناسب برای کنترل و مدیریت اوضاع استفاده کند.

ایشان از تشکیل جلسه ای با حضور وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن طی هفته آتی خبر داد که هدف از این جلسه، بررسی شرایط بازار مسکن و ارائه راهکار هایی برای کنترل قیمت واحد های مسکونی است، و افزود: تاکنون راهکار هایی را برای مهار کردن رشد قیمت و بهبود قیمت ها ارائه نموده ایم با این حال هیچ کدام از آن ها عملیاتی و اجرایی نشده اند. برزگر ادامه داد: مشارکت با بخش های خصوصی و حمایت نمودن از سازندگان و انبوه سازان از جمله فاکتور هایی است که می تواند به میزان زیادی در متعادل سازی بخش مسکن دخیل باشد.

  • منبع خبر : شهرخبر