مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران، اذعان نمود: با توجه به تجربه ای که طی ۴۰ سال گذشته به دست آمده است، رشد جهشی قیمت مسکن در روز های آتی، دور از انتظار است.

این مقام مسئول، صحبت هایش را این طور ادامه داد: تاکنون، چهار دوره جهشی در قیمت مسکن اتفاق افتاده است، به عبارتی در سال های ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷ شاهد جهش ناگهانی قیمت مسکن بوده ایم که در سال ۹۱ آن چه جهش قیمت مسکن را رقم زد، افزایش ناگهانی نرخ ارز بود.

ایشان با اشاره به این که در شرایط فعلی، بازار مسکن نمی تواند مجددا رشد قیمت را شاهد باشد، عنوان کرد: چنانچه رشد قیمت مسکن از نرخ تورم کمتر باشد، آنگاه شاهد جهش قیمت مسکن در روز ها و ما های آتی نخواهیم بود.

مصطفی قلی خسروی اظهار داشت: استفاده از کد رهگیری می تواند دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کند و نتیجه بهتری به همراه بیاورد. وی ادامه داد: لازم است با کمک گرفتن از کد رهگیری، سوداگری ها و سفته بازی هایی که در این بازار مشهود است را کنترل نماییم و از آن بکاهیم. این مقام مسئول در بخشی از صحبت هایش گفت: عده ای با استفاده از کد رهگیری در معاملات مسکن مخالفند چرا که خوب می دانند با در اختیار داشتن کد رهگیری، امکان تخلف در بازار مسکن وجود نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، افزود: مهم ترین عاملی که می تواند معاملات مسکن را شفاف کند، دریافت کد رهگیری است.

ایشان با تأکید بر این که در اختیار داشتن کد رهگیری، امنیت معاملات را به همراه می آورد، اذعان نمود: این امر مانع از فروش املاک به چند نفر می شود و چنین تخلف هایی را از میان بر می دارد.

قلی خسروی با بیان این که بیش از ۱۷۴ شغل به تولید مسکن و این بازار وابسته هستند، تصریح کرد: چنانچه قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکند آنگاه نمی توان انتظار داشت معاملات مسکن رونق یابد و افزایش پیدا کند.

ایشان بار دیگر تأکید کردند دریافت کد رهگیری در انجام معاملات مربوط به مسکن الزامی است و تصریح نمودند: برای همه معاملات ملکی باید این کد رهگیری به ثبت برسد.

قلی خسروی افزود: در راستای رونق بخشی به ساخت و ساز واحد های مسکونی باید تسهیلات و وام های مناسبی در نظر گرفته شود به عبارتی اگر بازار مسکن و معاملات واحد های مسکونی به همین صورت ادامه پیدا کند آنگاه چیزی حدود ۸۰ تا ۹۰ سال زمان می برد تا همه املاک مسکونی موجود، دست کم برای یک بار معامله شوند.

  • منبع خبر : شهرخبر