علیم یارمحمدی به عنوان عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی لازم است جدی تر در حوزه مسکن عمل کند و با متخلفان این حوزه برخوردی جدی داشته باشد اما این طور که مشخص است عزمی برای رسیدگی به این امور ندارد. یارمحمدی افزود: به واسطه این امر، مالکان واحد های مسکونی کاملا سلیقه ای قیمت گذاری می کنند و قیمت واحد هایشان را همان قدر که می خواهند بالا می برند.

وی با اشاره به این که قیمت اجاره مسکن کاملا افسار گریخته و غیرقابل کنترل شده است، اذعان نمود: با توجه به رشد سرسام آور قیمت مسکن طی ماه های اخیر، قیمت اجاره بها هم رشد قابل توجهی را متوجه شده است و به واسطه این امر حجم بالایی از خانواده ها قدرتشان را به کلی از دست داده اند و در پرداخت اجاره بها به معنای واقعی مستأصل شده اند. این مقام مسئول، این طور صحبت هایش را ادامه داد: در شرایط کنونی، مستأجران حتی از عقد جدید قرارداد های اجاره نیز عاجزند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، صحبت هایش را این طور ادامه داد: با گران شدن نرخ مسکن و افزایش نرخ اجاره بها، حجم بالایی از خانواده ها توانایی شان را در اجاره واحد های مسکونی در کلانشهر ها از دست داده اند و به سراغ حاشیه شهر ها رفته اند، عاملی که حاشیه نشینی و مشکلات ناشی از آن را به طرز عجیبی افزایش خواهد داد.

دولت باید دست سودجویان را از این بازار کوتاه کند

بسیاری از مردم نسبت به قیمت مسکن و اجاره بها اعتراض دارند و تمام خواسته شان از دولت این است که با سودجویان و متخلفانی که در این حوزه فعالیت می کنند، برخورد جدی داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: رشد قیمت مسکن و نرخ اجاره بها کاملا غیرمنطقی است بنابراین بدیهی است که چنین رشد بی قاعده قیمت ها، مردم را عصبانی و ناراحت کند.

وزارت راه و شهرسازی در کنترل بازار مسکن کوتاهی می کند

یارمحمدی صحبت هایش را این طور ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید بر بازار مسکن نظارت داشته باشد و با متخلفان این حوزه برخورد کند، حال آن که چنین نیست و فعالیت های این چنینی از سوی این وزارت مشاهده نمی شود. یارمحمدی اظهار داشت: زمانی که نظارتی وجود نداشته باشد مالکان به دلخواه و سلیقه ای قیمت گذاری می کنند و قیمت ها را همان طور که می خواهند بالا می برند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: به زعم این که وزارت راه و شهرسازی و دولت از سال گذشته برای ساخت واحد های مسکونی و رونق تولید مسکن، برنامه های عدید ریختند، با این وجود وقوع سیل و حوادث غیرمترقبه در نخستین روز های سال جاری همه برنامه ها را به هم ریخت و اجرای آن ها را با مشکلاتی همراه ساخته است.

وی عنوان کرد: چنانچه شاهد اجرایی شدن این برنامه ها تا انتهای دولت دوازدهم نباشیم، بی تردید باز هم رشد قیمت مسکن نمود پیدا خواهد کرد و همگان را شوکه خواهد نمود.

یارمحمدی ادامه داد: تقاضای زوج های جوان روز به روز در حال افزایش است و نیاز به مسکن و اجاره واحد ها پیوسته گسترش می یابد، این درحالی است که تولید مسکن خوابیده و عرضه بسیار اندک است، چنانچه این روند ادامه داشته باشد، عرضه و تقاضای واحد های مسکونی تعادل خود را از دست می دهند و باز هم بی ثباتی بر بازار مسکن حاکم می گردد.

عضو هیأت رئیسه کمیسون عمران مجلس در پایان صحبت هایش گفت: بی تردید کمیسیون عمران طی روز های آتی از وزارت راه و شهرسازی می خواهد فعالیت هایش را تشریح کند و در خصوص برنامه هایش پاسخگو باشد.

  • منبع خبر : شهرخبر