مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند در مراسم افتتاح ۵ هزار واحد مسکن مهر و کلنگ زنی بسیاری از طرح ها و پروژه های جدید، عنوان کرد: از ۹۶ هزار واحد مسکونی مهری که قرار بوده است در پرند به بهره برداری برسد، ۷۴ هزار واحد تاکنون افتتاح شده و واگذار شده اند.

طی مراسمی که هفته گذشته برگزار گردید، ۵ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند به بهره برداری رسید ضمن این که انجام ساخت ۴۴۰ واحد مسکونی مشارکتی استارت خورد. در این مراسم یک مرکز تجاری و یک مرکز محله کلنگ زنی شدند و فاز شمالی بوستان مشاهیر افتتاح شده و به بهره برداری رسید. عملیات مربوط به ساخت ۴ باب مدرسه و آغاز شد و محوطه سازی در فاز ۴، ۵ و ۶ نیز کلید خورد.

حبیب الله طاهرخانی به عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید در این مراسم گفت: بیشتر واحد های مسکونی مهر شهر جدید پرند افتتاح شده و به متقاضیان واگذار شده است و خواسته ما از مردم این است که متقاضیان برای تحویل واحد هایشان هرچه سریع تر اقدام کرده و خانه هایشان را تحویل بگیرند.

ایشان در خصوص افرادی که برای تحویل واحد هایشان اقدام نمی کنند، توضیحات بیشتری ارائه نمودند و اظهار کردند: ممکن است این افراد دلال باشند که هدفشان خرید و فروش کردن واحد های مسکونی مهر و رسیدن به سود و سرمایه گذاری است. وی ادامه داد: از این رو راهکار و سیاستی که برای مقابله با این زرنگ بازی ها در نظر گرفته ایم این است که اگر فردی برای تحویل واحدش اقدام نکرد از او هزینه نگهداری دریافت نماییم.

ایشان در خصوص راه های دسترسی به شهر جدید پرند را برشمردند و عنوان کردند: در شرایط کنونی، تعداد رام های قطاری که از پرند به تهران تردد می کند به ۲۲ مورد می رسد که نشان می دهد راه های دسترسی به این شهر جدید مطلوب و راضی کننده است. وی ادامه داد: در نظر داریم در آینده، حمل و نقل راه آهن را دو قطعه کنیم که امکان رفت و آمد با سهولت بیشتری میسر گردد. به گفته این مقام مسئول، توافق هایی با متروی تهران به عمل آمده تا پروژه مترو را مصمم تر پیش ببرند و برای نیل به این هدف، هزینه هایی در نظر گرفته شده که بخشی از آن، ۱۷۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

طاهرخانی این طور صحبت هایش را ادامه داد: برای دسترسی به پرند در حال حاضر سه بزرگراه موجود است که در حال تلاش برای احداث بزرگراه دیگری هستیم. به گفته طاهرخانی این بزرگراه از مسیر کنارگذر جنوبی تهران و از راه آبیک به سمت پرند احداث خواهد گردید.

محسن وطن خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، از دیگر کسانی بود که در این مراسم سخنرانی کرد. وی عنوان نمود: تا امروز تعداد واحد های مسکونی مهر آماده شده در پرند به ۶۹ هزار واحد رسیده که با توجه به افتتاح ۵ هزار واحد در این مراسم، رقم قبلی به ۷۴ هزار واحد ارتقا یافته است. وطن خواهی تصریح نمود: بیشتر واحد های مسکونی مهر تا انتهای سال جاری افتتاح شده و به بهره برداری خواهند رسید و تنها برخی از آن ها که با مسائل حقوقی و قضائی دست به گریبان هستند احتمالا در سال آینده واگذار خواهند شد.

ایشان با اشاره به این که تعداد مساکن باقی مانده مهر پرند ۱۶ هزار واحد است، عنوان کرد: تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا تما این واحد ها را تکمیل نموده و در اسرع وقت در اختیار متقاضیانش قرار دهیم مگر آن ها که با مسائل حقوقی دست و پنجه نرم می کنند.

  • منبع خبر : شهرخبر