اخبار مسکن به دلیل اینکه مسکن یک کالای لوکس به حساب می‌آید در رده خبرهای داغ و مهم قرار می‌گیرد، لازم به ذکر است که کوچک‌ترین تغییرات در بازار مسکن باعث به وجود آمدن سود و زیان‌های کلان برای افرادی خواهد شد که در زمینه انجام معاملات مسکن در حال فعالیت هستند.

بنابراین افراد برای اینکه در معاملات مسکن خود دچار ضرر و زیان نشوند بهتر است از آخرین اخبار مسکن به درستی مطلع باشند و برنامه‌ریزی‌های خود را براساس آن‌ها انجام دهند. بعضی افراد به دلیل شرایط کاری وارتباط مداوم با بخش مسکن از آخرین تحولات و اخبار این بخش به خوبی و به موقع مطلع می‌باشند.

برای مثال دفاتر مشاور املاک، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران بخش مسکن همیشه از اخبار مربوط به حوزه مسکن مطلع می‌باشند. بهتر است بدانید که بقیه افراد به راحتی می‌توانند از طریق سایت‌های معتبر مانند ملکانا  آخرین اخبار مسکن را دنبال کنند. لازم به ذکر است که قیمت مسکن و زمین همواره رشد صعودی داشته‌ است.

در موارد اندکی رشد منفی داشته‌اند. بهترین حالت ممکن در مورد مسکن این است که از یک قیمت ثابت برخوردار باشند که این به منظور داشتن رشد منفی نیست  بلکه از یک ثبات برخوردار می‌باشد. بنابراین اطلاع از جدیدترین اخبار مسکن و قوانین مدنی و حقوقی معاملات مسکن می‌تواند در پیشرفت افراد در زمینه انجام معاملات ملکی بسیار موثر باشد.

برای اطمینان کامل می‌توانید مراجع رسمی اخبار مسکن را از طریق سایت وزارت مسکن و شهرسازی، ارگان‌های دولتی و بانک مسکن و وب سایت‌های تخصصی ساخت و ساز پیگیری نمایید. می‌توان گفت مسکن به دلیل اینکه بزرگ‌ترین دارایی و پشتوانه برای افراد محسوب می‌شود لازم است که به همه‌ی امور مربوط به مسکن واقف باشند. زیرا اطلاع کامل از اخبار مسکن مانع از ایجاد مشکلات و مسائل قانونی برای افراد خواهد شد. لازم به ذکر است که سایت ملکانا تاییدیه لازم  از مراجع ذیربط را دارا می‌باشد و یک مرجع رسمی در رابطه با حوزه مسکن به شمار می‌رود.

وب‌سایت ملکانا لحظه به لحظه به روزرسانی می‌شود و با استفاده از خدمات خاص و منحصر بفرد این سایت قادر خواهید بود تمامی اطلاعات مربوط به مسکن را مانند تغییرات قیمت مسکن، انواع وام مسکن، قوانین حقوقی و مدنی مربوط به معاملات مسکن را مشاهده کنید.

وضعیت بازار مسکن برای خرید و فروش

آخرین اخبار مسکن مربوط به افزایش وام مسکن

بهتر است بدانید که یکی از به روزترین اخبار و اطلاعات مربوطه به بخش مسکن این روزها مربوط به وام مسکن می‌باشد که احتمال افزایش آن از طریق رئیس کل بانک مرکزی اعلام شده است. آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی به دلیل رشد صعودی قیمت مسکن و عدم تناسب وام مسکن با قیمت آن از بازنگری در مورد مبلغ وام مسکن خبر داد. همچنین قبلاً وزیر سابق راه و شهرسازی پیشنهاد افزایش مبلغ وام مسکن خانه اولی‌ها  از ۱۶۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان داده بود.

اخیراً هم رئیس کل بانک مرکزی در مورد اصلاح مبلغ وام مسکن در آینده خبر داده است. زیرا افزایش قیمت مسکن و روند صعودی که در پی داشته است. دیگر تسهیلات قبلی در مورد مسکن جوابگوی خرید مسکن در شرایط فعلی نخواهد بود.

بهتر است بدانید که میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع برای شهر تهران ۸ میلیون و سیصد هزار تومان برآورد شده است که مشاوران املاک به فروشندگان این پیشنهاد را دادند که از فروش مسکن خودداری کنند زیرا به زودی شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود. این کار باعث کاهش ۲۲ درصدی معاملات مسکن شده که  افزایش رکود بازار مسکن را به دنبال داشته است.

لازم به ذکر است که رونق در بخش مسکن باعث رونق کلان اقتصادی می‌شود. بنابراین برای آگاهی از آخرین و به روزترین اخبار مسکن می‌توانید تمامی اخبار مربوط به این حوزه را از طریق سایت ملکانا پیگیری کنید.

آخرین و به روزترین اخبار مسکن در سال ۹۸

با توجه به جدیدترین اخبار مسکن در نیمه‌ی اول سال ۹۸ شاهد هیچ گونه افزایش قیمتی در مسکن نخواهیم بود. می‌توان گفت به دلیل رکود زیاد در بازار مسکن احتمال افزایش قیمت مسکن در سال آینده بسیار کم می‌باشد.

بهتر است بدانید که با توجه به روند ثابت قیمت ارز در دو ماه پایانی سال جاری واحدهایی که متراژ بالایی دارند از کاهش قیمت برخوردار خواهند بود و این در حالی است که قیمت واحدهای کوچک متراژ تغییر آنچنانی نخواهد داشت.

می‌توان گفت عوامل متعددی بر قیمت مسکن تاثیرگذار می‌باشند اما براساس آمارهای سال‌های گذشته زمانیکه بازار مسکن رشد ناگهانی داشته باشد به مدت ۱۰ سال شاهد ثبات نسبی در قیمت مسکن خواهیم بود. براساس آخرین اخبار مسکن پیش‌بینی می‌شود سال آینده قیمت مسکن  از یک ثبات نسبی برخوردار خواهد بود.

معرفی سایت املاک تهران ملکانا

عوامل ایجاد رکود در بازار مسکن

عوامل زیادی باعث ایجاد رکود در حوزه‌ی مسکن شده‌اند برای مثال کاهش ساخت و ساز مسکن، متوازن نبودن عرضه و تقاضا، کاهش قدرت خرید متقاضیان و عدم هماهنگی میان مبلغ وام مسکن و قیمت مسکن از عوامل بسیار موثر به شمار می‌آیند. از طرفی رشد شدید ارز باعث افزایش در قیمت مسکن شده که این خود باعث عدم توانایی خرید توسط متقاضیان شده است.