خرید آپارتمان

سال ۹۸ شاید از لحاظ اقتصادی ادامه مشکلات سال ۹۷ را به همراه داشته باشد و یا ممکن است که تمامی مشکلاتی که در سال ۹۷ به آن‌ها برخوردیم در این سال حل شوند. در واقع این طور گفته می‌شود که در سال ۹۸ این رکود اقتصادی که در سال ۹۷ با ما همراه بوده است برطرف خواهد شد.

همچنان اما نکات مهمی در مورد خرید آپارتمان و فروش آن وجود دارد چرا که اغلب افرادی که توانسته‌اند در این سال مبلغی را برای خرید خانه پس‌انداز کنند دیگر نمی‌توانند پول خود را برای خرید خانه مصرف کنند و این امکان وجود دارد که تنها به اجاره یا رهن یک منزل بسنده کنند.

در این حال بهتر است بدانید که خرید آپارتمان به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد که باید تمامی آن‌ها رعایت شوند تا دعاوی ملکی ایجاد نشوند و مشکلات عمده‌ای به وجود نیایند. شاید تصور کنید که این مشکلات در نهایت با رعایت بیش از حد نیز ممکن است که به وجود بیایند اما در این حال هم می‌توانید از یک وکیل ملکی در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید مشکلات خود را به صورت کاملاً منطقی و همگام با قوانین پیش ببرید.

آشنایی با نحوه‌ی چگونگی پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸

خرید آپارتمان و دانستنی‌های آن

شاید تصور کنید که خرید آپارتمان امری آسان است اما در واقع اینطور نیست. هنگامی که شما اقدام به خرید یک آپارتمان می‌کنید در واقع میخواهید بخش بزرگی از سرمایه خود را برای خرید یک ملک بگذارید که ممکن است آن را به چشم یک سرمایه‌گذاری ببینید و ممکن است که حتی تمامی سرمایه خود را در این راه بگذارید.

فرقی ندارد که شما می‌خواهید این خانه و مسکن را استفاده کنید و یا آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری نگه دارید در هر صورت شما می‌خواهید مبلغ زیادی را برای خرید آپارتمان صرف کنید و بهتر است که بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید آپارتمان در واقع نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید. در تمامی مراحل خرید آپارتمان نکات زیر را همواره به یاد داشته باشید.

موقعیت مکانی

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در خرید آپارتمان باید به آن دقت داشته باشید این است که موقعیت مکانی آپارتمان شما کجاست. این امر به ویژه برای خرید آپارتمان در شهرهای بزرگ مانند تهران نکات بسیاری را می‌طلبد چرا که تهران در واقع جزء شهرهایی به شمار می‌آید که به دو بخش بالا شهر وپایین شهر تقسیم‌بندی شده است.

جالب است بدانید که حتی پایین شهر تهران هم خانه‌هایی دارد که از لحاظ قیمتی بسیار بالا هستند. دقت داشته باشید که در تمامی مواردی که برای خرید انتخاب می‌کنید باید ابتدا موقعیت خانه و مسکن مورد نظر خود را مشخص کنید.

متراژ آپارتمان

یکی دیگر از نکته‌هایی که در خرید آپارتمان باید به آن دقت داشته باشید این است که متراژ آپارتمان چقدر است. این امر به ویژه برای خانواده‌هایی که تعداد خانوار در آن‌ها بالاست بسیار حائز اهمیت است چرا که شما می‌توانید منزلی را خریداری کنید که در واقع برای دو نفر است اما با تعداد بیشتری در آن زندگی کنید. با اینکه متراژ اغلب جزء مواردی به شمار می‌رود که بستگی به خود خانواده دارد اما پیش از خرید آپارتمان متراژ مورد نظر خود را نیز بررسی کنید.

بودجه شما

شاید مهم‌ترین نکته در خرید آپارتمان بودجه باشد. به طور حتم شما هم می‌دانید که باید منزلی را خریداری کنید که با بودجه شما هماهنگ است. به همین دلیل بهتر است که پیش از خرید تمامی قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهید و سپس با توجه به قیمت و متراژی که مناسب شماست منزل موردنظرتان را انتخاب کنید.

این امر در نهایت نه تنها باعث می‌شود که گزینه‌های شما محدود به گزینه‌های موفق باشد بلکه باعث می‌شود تا شما بدانید که برای خرید منزل خود تا چه حد می‌توانید هزینه کنید و بدین صورت هزینه‌های جانبی را نیز محاسبه خواهید کرد.

مصالح

زمانیکه می‌خواهید یک آپارتمان را خریداری کنید به طور حتم به مصالحی که در آن به کار رفته است دقت کنید. شاید این امر به نظر شما مسخره باشد اما در نهایت خواهید دید که مصالح ساختمان در واقع امنیت آن را مهیا می‌کنند و اگر شما ساختمانی را انتخاب کنید که مصالح مناسبی ندارد حین حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل به طور حتم این شمایید که ضرر می‌کنید.

این که مصالح ساختمان را مورد بررسی قرار دهید در واقع هیچ نکته منفی‌ای ندارد و شما می‌توانید تمامی این مصالح را از فروشنده بپرسید و خودتان نیز در این زمینه تحقیق کنید. حتی می‌توانید نقشه ساختمان را به یک فرد خبره در این زمینه نشان دهید.