خرید مسکن

شاید یکی از موارد خریدی که در سال ۹۸ باید به آن دقت کنید خرید مسکن است. شاید تصور کنید همچنان خرید مسکن به آسانی دوران گذشته است. در واقع با توجه به این که قیمت مسکن به صورت روزانه در حال افزایش است این امر به آسانی گذشته نخواهد بود و به طور قطع با مشکلات بسیاری نیز رو به خواهید بود.

در واقع اینطور پیشنهاد می‌شود که پیش از خرید مسکن تمامی اقدامات لازم مربوط به خرید مسکن را انجام دهید. در واقع شاید اینطور به نظر بیاید که این اقدامات کاملاً بیهوده هستند اما زمانیکه به دادگاه ها مراجعه کنید خواهید دید که پس از دعاوی مربوط به خانواده، دعاوی ملکی بیشترین نوع دعاوی را به خود اختصاص داده‌اند و در واقع شاید همین افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها باشد که باعث شده است تا کلاهبرداری‌ها در زمینه مسکن تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کنند.

خرید آپارتمان در سال 98 1

خرید مسکن و نکات آن

بدون شک شما هم درباره نکات خرید مسکن خوانده‌اید و می‌دانید که حین خرید مسکن‌های گوناگون و حتی رهن و فروش نیز باید یک سری نکات خاص را بدانید و از آن‌ها تبعیت کنید. اینکه شما صبح تصمیم به خرید خانه بگیرید و در نهایت بتوانید یک منزل را خریداری کنید در واقع نشان دهنده تصمیم عجولانه و غیرعقلانی شماست. پیش از خرید مسکن بهتر است که موارد زیر را یادداشت کنید تا در صورت مراجعه به مشاور املاک بتوانید به صورت حساب شده پیش بروید و بدین ترتیب مشاور املاک مدنظر نیز قادر خواهد بود تا بهترین راهنمایی‌ها را بکند.

خرید مسکن ایده‌آل

شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که از دوران کودکی به طور قطع حداقل یک بار این سوال را از خود پرسیده‌اید، خانه ایده‌آل من چه خانه‌ای است؟

خانه ایده‌آل شما به طور حتم دارای ویژگی‌های خاصی است. بهترین کاری که می‌توانید قبل از خرید مسکن آن را انجام دهید این است که این ویژگی‌های مختلف را یادداشت کنید. این ویژگی‌ها در واقع به شما اجازه می‌دهند تا واقع‌گرا عمل کنید.

اینکه موارد خوب و بسیار عالی را در لیست خود یادداشت کنید هیچ ایرادی ندارد اما دقت داشته باشید در صورتیکه بودجه شما به خرید همچنی خانه ای نرسید ناامید نشوید. شما می‌توانید در عین ایده‌آل‌گرا بودن، واقع‌گرا نیز باشید و تمامی ویژگی‌هایی که خانه محبوبتان داراست را یادداشت کنید. به یاد داشته باشید که در نهایت خانه‌ای را خواهید یافت که نه تمام ویژگی‌های مدنظر شما اما اکثر آن‌ها را خواهد داشت.

وضعیت بازار مسکن برای سال 98

خانه ایده‌آل شما در چه منطقه‌ای است؟

مهم‌ترین نکته انتخاب مسکن که در قیمت آن نیز تاثیر بسیاری دارد این است که مسکن مورد نظر شما درچه منطقه‌ای واقع شده است. شاید تصور کنید که این نکته مهم نیست اما در واقع یکی از مهم‌ترین نکاتی که حین خرید مسکن باید به آن دقت کنید منطقه است.

به طور حتم شما هم می‌خواهید منزلی را انتخاب کنید که در نقاط خوب شهر واقع شده است در این حال باید بدانید که شاید تفاوت مکانی وجو نداشته باشد و جو در هر نقطه یکسان باشد اما در نهایت قیمت‌ها بسیار متفاوت است و شما هم به طور قطع می‌دانید که باید خانه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با بودجه‌ی شماست.

خانه ایده‌آل شما از چه مصالحی ساخته شده است؟

شاید این امر در نظر شما پیش پا افتاده باشد اما در واقع مصالحی که در ساخت خانه به کار رفته است یکی از نکاتی است که مقاومت ساختمان را مشخص می‌کند. ممکن است که خانه مورد نظر شما از نظر ساختمانی زیبا باشد اما در نهایت از مصالحی ساخته شده باشد که به قول معروف با یک باد تکان می‌خورد.

اهمیت مصالحی که در ساخت یک مسکن به کار رفته است زمانی مشخص می شود که بلایای طبیعی رخ می دهند و شما شاهد خواهد بود که در نهایت ممکن است که ساختمان شما به آسانی فرو نریزد و این امر به نوبه خود یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مسکن به شمار می‌آید و در خرید مسکن نیز حائز اهمیت است.

قیمت

قیمت مسکن یکی از نکاتی است که ممکن است انتخاب‌های شما را محدود کند و یا حتی گسترش دهد. این که شما بتوانید مسکنی را پیدا کنید که تمامی ویژگی‌های مسکن مورد نظر شما را دارد و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارد در واقع غیر ممکن نیست و تنها کاری که باید بکنید این است که برای یافتن آن زمانی بگذارید. شما همچنین می‌توانید از وب سایت مشاورین املاک در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشد.