دعاوی ملکی دارای نقش بسیار مهمی در خرید خانه می‌باشد. لازم به ذکر است که خرید و فروش واحدهای مسکونی و انواع املاک از حساسیت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد به دلیل اینکه پول زیادی در بین طرفین معامله رد و بدل می‌شود و یکی از سرمایه‌های اصلی افراد در زندگی آن‌ها محسوب می‌شود.

از طرفی بیشتر افراد تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را دارند. در واقع نقش دعاوی ملکی در خرید خانه و واحدهای مسکونی مانند سدی در برابر افراد سودجو و کلاهبردار می‌باشد. بهتر است بدانید که استفاده از وکلای ملکی و مشورت با آن‌ها به طور چشمگیری از بروز انواع مشکلاتی حقوقی و کیفر جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که نقش دعاوی ملکی تنها به بررسی یکسری مدارک ختم نمی‌شود. این وکلای با تجربه و کارآمد به راحتی می‌توانند امور دفتری و حقوقی را به دست بگیرند و به نوعی سپردن کار به دست آن‌ها باعث صرفه‌جویی در زمان خواهد شد و آسودگی خیال مشتریان در هنگام انجام معاملات ملکی به دنبال خواهد داشت.

در واقع وکلای ملکی با استفاده از دانش و تخصص خاصی که دارند به خوبی می‌دانند از چه راه‌های میانبری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند و به راحتی قادر هستند مشکلات به وجود آمده در زمینه معاملات انجام شده را به خوبی و در کمترین زمان بر طرف کنند.

معرفی خرید آپارتمان در بهترین مناطق تهران از طریق سایت ملکانا

آشنایی با انواع مشکلات به وجود آمده در زمینه معاملات مسکن

بهتر است بدانید که انجام معاملات ملکی همواره با یکسری مشکلات رو به رو می‌شود. در حالت کلی همه‌ی مشکلات مربوط به انجام معاملات ملکی دارای انواع مختلفی می‌باشد. به طوریکه همه‌ی‌ جرایم مربوط به  معاملات انجام شده مسکن به سه دسته‌ تقسیم خواهند شد.

از اینرو یکی از این مشکلات که در هنگام انجام معاملات ملکی به وجود می‌آید دعاوی را شامل می‌شود که به امور کیفری مربوط هستند. همچنین از دیگر دعاوی ملکی که در هنگام خرید و فروش مسکن و یا رهن و اجاره املاک ممکن است به وجود آید دعاوی است که ثبت انواع املاک را در بر می‌گیرد. همچنین نوع دیگر دعاوی که در هنگام انجام معاملات ملکی ممکن است برای هر کدام از طرفین معامله به وجود آید و مشکل ساز شود دعاوی است که به امور حقوقی ملک مربوط می‌شوند.

نقش دعاوی ملکی در خرید خانه و مشکلات مربوط به ثبت املاک

بهتر است بدانید که در هنگام انجام معاملات ملکی یکی از مشکلاتی که ممکن است برای طرفین معامله اتفاق بیفتد مشکلات مربوط به ثبت املاک می‌باشد. از اینرو این نوع جرایم دارای انواع مختلفی می‌باشند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به توقیف عملیات اجرای ساختمان در مراحل مختلف ساخت و ساز، افراز ملک، باطل کردن عملیات ثبتی کمیسیون‌های گوناگون ثبتی، باطل کردن سند مالکیت معارض، اجاری ثبت املاک، باطل کردن سند مالکیت معارض و باطل کردن نظریات هیات حل اختلاف اداره ثبت املاک اشاره کرد. در واقع وکلای ملکی با تخصص تجربه این مشکلات را به خوبی تشخیص و سپس اقدام به رفع مشکلات به وجود آمده می‌کنند.

جرایم مربوط به امور کیفری و نقش دعاوی ملکی در خرید خانه

لازم به ذکر است که یکسری از مشکلات به جرایمی که در ملک اتفاق می‌افتد مربوط می‌باشد و خود ملک را شامل نمی‌شود. بهتر است بدانید که در این مواقع  به جای ملک  فرد مورد محاکمه قرار خواهد گرفت و انگشت اتهام به سمت خود شخص است.

این دسته از دعاوی ملکی  شامل کلاهبرداری در معاملات خرید و فروش، فروش اموال دیگری به اشخاص دیگر، جعل کردن سند ملک جهت فریب خریدار، انتقال سند املاک دیگری به غیر یا خود، تغییر حق کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی و غیره، اقدام به تبانی در معاملات ملکی و دستکاری روند کار، به کار بردن سند تقلبی در معاملات و تجاوز به ملک دیگری و … . در تمامی موارد ذکر شده داشتن یک وکیل با تجربه و کارآمد از ضرورت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. زیرا  ممکن است این دسته از جرایم بسیار زیاد باشند و برای دفعات زیادی در مراجع قضایی و دادگاه ها مطرح شوند.

آشنایی با جدیدترین و به روزترین اخبار مسکن

آشنایی با مشکلات حقوقی ملک در انجام معامله

بهتر است بدانید که در اینگونه موارد نقش دعاوی ملکی معمولاً جهت پیشگیری از بروز مشکلات در انجام معاملات می‌باشد. در واقع اگر در هنگام انجام معاملات ملکی از وکلای ملکی و دانش و تجربه آن‌ها استفاده کنید احتمال اینکه به دام افراد کلاهبردار و متقلب بیفتید بسیار کم است.

لازم به ذکر است که این گونه جرایم که در هنگام انجام معاملات ملکی ممکن است برای طرفین معامله اتفاق بیفتد شامل تنظیم صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان‌های دارای واحدهای مستقل و چندگانه، تنظیم سند رسمی و قانونی برای املاک، تعیین نرخ عرف برای رهن، اجاره و یا خرید و فروش و باطل کردن قرارداد در صورت وجود مشکل در قرارداد می‌شود.