مجید کیان پور به عنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: قیمت مسکن کاملا سرسام آور است که این نشان می دهد سیاست هایی که دولت در دستور کار قرار داده است درست و صحیح نیست. وی اذعان نمود: قیمت واحد های مسکونی به گونه ای است که خانواده ها فشار زیادی را متحمل می شوند از این رو لازم است راهکار هایی برای حل این مسئله در نظر گرفته شود و تدابیری اندیشیده گردد.

مجید کیان پور، تصریح نمود: در شرایط کنونی، قیمت واحد های مسکونی آن طور که باید نیست از این رو انتظار می رود چاره اندیشی صورت بگیرد و برای بهبود قیمت ها و بهتر شدن وضعیت، راهکار هایی در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول، صحبت هایش را این طور ادامه داد: نه تنها خرید مسکن در شرایط فعلی دشوار است بلکه نرخ اجاره بها نیز کاملا کلافه کننده و نامتعارف شده است. وی افزود: مستأجران تنگ بودن عرصه را به خوبی احساس می کنند و از اجاره کردن مسکن کاملا مستأصل شده اند. کیان پور، ادامه داد: بسیاری از خانواده ها توانایی اجاره مسکن را ندارند.

ایشان با بیان این که از جمعیت کشور چیزی حدود ۲۵ درصد در خانه های اجاره ای زندگی می کنند، عنوان نمود: بهترین کار این است که دولت به برنامه ها و راهکار های بلند مدت روی بیاورد و ایده های مؤثری را برای کنترل نرخ اجاره بها در دستور کار قرار دهد. وی ادامه داد: چنانچه این روش عملی نگردد آنگاه باز هم شاهد رشد قیمت ها و افزایش نرخ اجاره بهای مسکن خواهیم بود.

مجید کیانپور تصریح نمود: واسطه ها نقشی پررنگ در بازار مسکن ایفا می کنند از این رو چنین قابلیتی وجود ندارد که این بازار را دولتی کنیم و در این راستا گام برداریم.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین روش هایی که می تواند در متعادل سازی و ثبات بازار مسکن اثرگذار باشد، افزایش سقف تسهیلات مسکن است. ایشان عنوان کردند: باید دست واسطه ها را از این بازار کوتاه کرد چرا که تنها از این طریق می شود بازار مسکن را به وضعیت بهتری ارتقا داد. این مقام مسئول در ادامه گفت: مجلس موظف است جلساتی را در حضور وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن دایر نماید تا این مسائل زیر ذره بین رفته و به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

  • منبع خبر : شهرخبر