خرید آپارتمان در تهران امروزه به دلیل اینکه ملک یک کالای سرمایه‌ای است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. همانطور که می‌دانید خانه ارزشمندترین دارایی افراد در زندگی آن‌ها محسوب می‌شود، از اینرو باید با دقت و توجه زیادی اقدام به خرید آن نمود. از طرفی به دلیل اینکه امروزه خانه‌های ویلایی قیمت بسیار بالایی دارند، بیشتر افراد به سمت خرید آپارتمان‌های با متراژ پایین تمایل پیدا کرده‌اند.

آشنایی با بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان

با توجه به وسعت و گستردگی تعداد مناطق در کلانشهر تهران آشنایی با بهترین مناطق برای خريد آپارتمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. همانطور که می‌دانید کلانشهر تهران دارای ۲۲ منطقه شهرداری است که هرکدام دارای سطوح متفاوتی از امکانات می‌باشند. لازم به ذکر است که کلانشهر تهران شهری با جمعیت بسیار زیاد است که تمامی منطقه‌های آن از همه نظر حتی از نظر اقلیم آب و هوایی با یکدیگر فرق دارند.

بهتر است بدانید که یکی از معیارهای مناسب برای تشخیص بالا و پایین شهر تهران میزان توسعه یافتگی این مناطق می‌باشد. از اینرو بهتر است بدانید که طبق آمارها و اطلاعات موثق مناطق شش، یک، سه، دو و پنج جزء توسعه‌ یافته‌ترین مناطق تهران برای سکونت به شمار می‌آیند. این مناطق به دلیل عوامل مختلفی مانند سرانه کاربری در بخش آموزش، سن و نوع بنا، تراکم پایین جمعیت، عوامل زیست محیطی، درصد باسوادی جمعیت ساکن و افراد دارای تحصیلات عالی و دسترسی به زیرساخت‌های شهری انتخاب و برگزیده شده‌اند.

برای مثال محله‌هایی مانند دانشگاه تهران، میدان‌جهاد، گاندی، پارک لاله، بهجت‌آباد، قزل قلعه، ایرانشهر، که در منطقه شش تهران واقع شده‌اند از امکانات شهری مناسبی برخوردار هستند و از نظر توسعه ‌یافتگی در رتبه خوبی قرار دارند. از اینرو این مناطق برای کسانیکه قصد سرمایه‌گذاری در مناطقی که دسترسی آسانی به امکانات آموزشی دارد بهترین گزینه به شمار می‌آید.

همچنین مناطقی مانند فرمانیه، محمودیه، نیاوران، زعفرانیه و امانیه برای زندگی از یکسری امتیازات خاصی برخوردار هستند. این محله‌ها از لحاظ دسترسی به امکاناتی مانند مدارس، بیمارستان، رستوران‌های با کیفیت، آموزشگاه‌های مختلف، فروشگاه‌های متعدد در وضعیت مناسبی قرار دارند و از مناطق رشد یافته‌ تهران به شمار می‌آیند. از اینرو با خريد آپارتمان در این مناطق به راحتی می‌توانید از امکانات رفاهی، تفریحی، آموزشی و … به خوبی بهره‌مند شوید.

یکی دیگر از بهترین مناطق برای خريد آپارتمان و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن منطقه امیرآباد تهران می‌باشد که در حوزه میدان انقلاب و خیابان کارگر شمالی قرار گرفته است. این منطقه جزء یکی از مناطق آرام محسوب می‌شود که دسترسی به دیگر مناطق بسیار راحت و آسان می‌باشد.

آشنایی با بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان

آشنایی با لوکس‌ترین مناطق برای خرید آپارتمان

بهتر است کسانیکه قدرت خريد آپارتمان و واحدهای مسکونی با قیمت بالا را دارند با مناطق لوکس تهران آشنا شوند تا بتوانند به راحتی یک آپارتمان مناسب را خریداری کنند.

شهرک غرب نیز یکی از مناسب‌ترین و لوکس‌ترین منطقه‌ها برای خرید آپارتمان در تهران محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این منطقه از نظر قیمت واحدهای مسکونی از قیمت بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین در صورت داشتن توان مالی این منطقه بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

یکی دیگر از بهترین مناطق تهران که از ارزش ملکی بالایی برخوردار است منطقه یوسف آباد است. این منطقه دارای یک بافت شهری مناسب می‌باشد که امکان دسترسی ساکنان به همه‌ی امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی به بهترین نحو ممکن امکان‌پذیر است. بنابراین یکی از بهترین مناطق برای خرید آپارتمان در تهران شناخته شده است.

سعادت آباد نیز یکی از منطقه‌ها و محلات لوکس و نسبتاً مرفه تهران محسوب می‌شود، که شمال غرب تهران و منطقه ۲ شهرداری واقع شده است. از مزیت‌های قابل توجه این مناطق می‌توان به خیابان‌های عریض و ترافیک روان‌، دسترسی خوب به بزرگراه‌ها، امکانات شهری مناسب اشاره داشت. لازم به ذکر است که این منطقه به دلیل حضور سفارت‌های کشورهای متعدد یک منطقه تقریباً امنیتی و آرام می باشد که در شمال تهران واقع شده است.

بهتر است بدانید که نام دیگر این منطقه به دلیل دارا بودن خیابان‌های لوکس و لاکچری فرشته می‌باشد. در این خیابان انواع خودروها و خانه‌های میلیاردی قرار دارد، از اینرو برای خرید آپارتمان و سرمایه‌گذاری برای آینده بهترین گزینه به شمار می‌آید.

بررسی بازار خرید و فروش آپارتمان‌های واقع شده در مناطق لوکس تهران

بهتر است بدانید که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و کاهش قدرت خرید مردم بازار مسکن دچار یک نوع رکود منفی شده است، منظور از رکود منفی این است که در این شرایط تنها قیمت واحدهای مسکونی و آپارتمان‌ها بر روی کاغذ افزایش پیدا کرده است و در عمل افراد تمایل زیادی به خرید آن‌ها ندارند.

همچنین طبق آخرین اخبار و اطلاعات موثق بازار خرید و فروش آپارتمان‌های واقع شده در مناطق لوکس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار یک نوع رکود شده است. زیرا این بازار به دلیل بالا بودن عرضه و پایین بودن تقاضا همچنان دچار رکود و کساد شده است.