فروش آپارتمان در تهران به دلیل نوسانات حاکم بر بازار مسکن و کاهش قدرت خرید مردم امروزه  به کاری سخت و دشوار تبدیل شده است. زیرا در این شرایط که بازار مسکن دچار نوعی رکود شده است کمتر کسی اقدام به خرید و فروش آپارتمان می‌کند. بهتر است بدانید که فروش یا عدم فروش مسکن سوالی است که ذهن بسیاری از مالکان و خریداران را به خود جلب کرده است.

در واقع مسکن یکی از سرمایه‌های اصلی و مهم افراد در زندگی آن‌ها به شمار می‌آید از اینرو باید با بهترین زمان خرید و فروش آپارتمان آشنایی لازم را داشته باشید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.

آشنایی با نحوه‌ی خرید آپارتمان در تهران بدون واسطه

بررسی بهترین زمان برای فروش آپارتمان در تهران

بهتر است بدانید فروش آپارتماندر تهران در فصل‌های مختلف سال متفاوت می‌باشد. لازم به ذکر است در بین فصول مختلف سال فصل تابستان بهترین فصل برای خرید و فروش خانه و آپارتمان به شمار می‌آید. زیرا در این فصل به دلیل تعطیلی مدارس فراغت خاطر خانواده‌ها برای جابجایی بسیار زیاد است و بیشتر افراد در این فصل اقدام به خرید و فروش ملک می‌کنند.

همچنین اوایل فصل پاییز نیز بهترین زمان برای خرید و فروش واحدهای مسکونی به شمار می‌آید و تعداد بی‌شماری از افراد در این فصل اقدام به خرید و فروش آپارتمان می‌‌کنند. همچنین طبق اخبار و اطلاعات موثق اواخر فصل زمستان یعنی فصل‌های بهمن و اسفند نیز به دلیل اینکه به فصل بهار نزدیک است و همه چیز در حال نو شدن می‌باشد بهترین زمان برای خرید و فروش آپارتماندر تهران محسوب می‌شود زیرا در این فصل عده‌ی زیادی تمایل به تعویض خانه و فروش آن را دارند.

از طرفی بهتر است بدانید که فصل بهار به خصوص ماه‌ اردیبهشت آن به دلیل اینکه فصل تعطیلات گذشته و شهروندان هنوز تعطیلات تابستانی خود را  شروع نکرده‌اند فصل مناسبی برای خرید و فروش آپارتمان به شمار نمی‌آید از اینرو بهتر است در این زمان اقدام به خرید و فروش نکنید.

در حالت کلی با توجه به نوساناتی که بازار مسکن در ماه‌های اخیر داشته است بهترین فصل سال برای فروش آپارتمان در تهران همان فصل تابستان است به طوریکه آمارها حاکی از این است که  حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد املاك در این فصل معامله مي‌شوند و فصلی شلوغی برای خرید و فروش به شمار می‌آید.

از طرفی بسیاری از کارشناسان و متخصصان معتقد هستند که بهترین زمان برای فروش آپارتمان در تهران زمانی است که قیمت آپارتمان بالا رفته و در کنار این افزایش قیمت بازار نیز از یک نوع ثبات برخوردار می‌باشد.

همچنین کارشناسان معتقد هستند که در صورتیکه شخص به پول نیاز داشته باشد باید ملک خود را بفروشد در غیر اینصورت اگر بخواهد ملک خود را تعویض نماید باید در زمانیکه بازار از ثبات برخوردار است اقدام به  فروش ملک کند.

طبق نظر بسیاری از کارشناسان با تجربه و کارآزموده چندین سال است که بهترین زمان برای خرید و فروش آپارتمان در تهران نیمه دوم سال می‌باشد و بیشتر افراد در شش ماه دوم سال اقدام به سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌کنند.

آشنایی با جدیدترین و به روزترین اخبار مسکن

نکات مهم در فروش آپارتمان در تهران

قبل از خرید و فروش واحدهای مسکونی بهتر است از طریق سایت‌های معتبر و با تجربه اقدام نمایید. این مشاوران املاک نیز از طریق سایت ‌های معتبر و آنلاین مانند ملکانا اقدام به خرید و فروش ملک می‌کنند. از مزایای استفاده از این گونه سایت‌ها می‌توان به صرفه جویی در زمان و هزینه اشاره کرد.

از طریق این سایت دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای تماشا و بازدید واحدهای مسکونی ندارید و تنها از طریق مجازی  به راحتی می‌توانید از طریق تصاویر سه بعدی تمامی جزییات گزینه‌های پیشنهادی را مشاهده کنید.

همچنین بهتر است بدانید که به دلیل اینکه تهران دارای ۲۲ منطقه مختلف می‌باشد از اینرو بازار فروش آپارتمان براساس مناطق واقع شده متفاوت می‌باشد. برای مثال قیمت واحدهای مسکونی در مناطق بالا شهر تهران با مناطق پایین شهر آن بسیار فرق دارد و از تفاوت قیمت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. از طرفی میزان دسترسی آپارتمان‌ها به امکانات رفاهی، آموزشی، بیمارستان، مدارس و… نیز در تعیین قیمت و فروش آپارتمان در تهران دارای تاثیر بسیار چشمگیری است.

از دیگر نکاتی که در فروش واحدهای مسکونی اثرگذار است متراژ واحدهای مسکونی است. همانطور که می‌دانید با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار مسکن امروزه خانه‌های ویلایی و با متراژ بالا از مشتریان کمتری برخوردار هستند زیرا قدرت خرید مردم به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

همچنین با توجه به اینکه کلانشهر تهران دارای آلودگی هوای زیادی می‌باشد و آب و هوای مناطق مختلف آن با یکدیگر متفاوت می‌باشد از اینرو آپارتمان‌هایی که در مناطق آب و هوایی مناسب با آلودگی کم قرار دارند از لحاظ قیمت نسبت به مناطق دیگر از قیمت بالایی برخوردار هستند. بنابراین اگر شما یا افرادی در خانواده شما دارای بیماری تنفسی هستید بهتر است در مناطقی با آب و هوای مناسب اقدام به خرید خانه و آپارتمان کنید.