به گزارش بانک عامل بخش مسکن، حدود ۳۰ هزار زوج ایرانی با کمک گرفتن از تسهیلات ارائه شده از محل صندوق پس انداز مسکن یکم، در سال ۹۷ خانه دار شده اند.

بر اساس آمار های رسمی منتشر شده از سوی بانک مسکن، در سال گذشته، چیزی حدود ۵۵ هزار و ۲۹ فقره تسهیلات خرید مسکن در اختیار آنان که در صندوق های پس انداز مسکن یکم، سرمایه های خود را پس انداز کرده بودند قرار گرفت و بسیاری از زوج های جوان ایرانی به پشتوانه این امر توانستند صاحب خانه شوند و در واحد های مسکونی اقامت گزینند.

پرداخت و ارائه وام مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به این معناست که متقاضیان و دریافت کنندگان این نوع وام، قطعا صاحب خانه شده اند در واقع چنین آماری به منزله این است که زوجین با دریافت تسهیلات مسکن توانسته اند در راستای خرید واحد مسکونی اقدام کرده و دست به خرید مسکن بزنند. به علاوه با لحاظ کردن نسبت وام زوجین به وام انفرادی، این نتیجه حاصل شده است که ۳۰ هزار زوج توانسته اند با دریافت وام مسکن، صاحب خانه شده و خانه دار شوند. لازم به توضیح است که این آمار مربوط به شهر های مختلف می باشد.

رشد قیمت مسکن در ماه های اخیر به گونه ای بوده که تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم همچون گذشته نتوانسته اثرگذار و مثمرثمر باشد. میزان تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به خانه اولی ها ظرف یکسال گذشته توسط بانک مسکن، ۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان بوده است که به واسطه این تسهیلات افراد زیادی صاحب خانه شده اند.

بر اساس جدیدترین آمار های ارائه شده، تعداد مانده سپرده های صندوق پس انداز مسکن یکم تا انتهای اسفند ماه سال ۹۷، ۳۶۲ هزار و ۸۲۳ فقره برآورد شده است که بر اساس گزارشات، موجودی پس انداز مربوط به این تعداد سپرده چیزی حدود به ۶ هزار و ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

  • منبع خبر : شهرخبر