خرید مسکن به دلیل اینکه یکی از خریدهای مهم و اصلی هر شخص در زندگی او محسوب می‌شود از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. از اینرو در هنگام خرید مسکن باید به یکسری نکات توجه لازم را داشته باشید تا از خرید خود بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید. از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار مسکن در طی چند ماه اخیر شاهد یک نوع رکود و کساد در این بازار بوده‌ایم.

در ماه‌های اخیر و در سال ۹۷ هر چند که شاهد افزایش قیمت مسکن بوده‌ایم اما این قیمت‌های پیشنهادی از جانب عرضه با قدرت خرید مشتریان فاقد هماهنگی می‌باشد، که این امر باعث کاهش تعداد معاملات انجام شده در زمینه خرید و فروش مسکن شده است.

فروش آپارتمان در حسین آباد با بهترین قیمت

نقش مشاوران املاک در خرید مسکن

همانطور که می‌دانید مشاوران املاک وظایف بی‌شماری را در انجام معاملات ملکی به عهده دارند. یک مشاوره املاک به راحتی می‌تواند لیستی از تمام املاک آماده‌ی فروش در منطقه را برای شما در کمترین زمان ممکن تهیه کند. همچنین کارگزاران املاک به دلیل داشتن تجربه و اطلاعات مفید بهترین راهنمای شما برای انتخاب و خرید مسکن به شمار می‌آیند. یک مشاور املاک برای خریدار و فروشنده یک قیمت مناسب و کارشناسی شده‌ای رابرآورد می‌کند تا دو طرف معامله از انجام معامله بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایند.

از دیگر مزایای استفاده از کارگزاران مشاور املاک می‌توان به این اشاره داشت که این کارگزاران در مورد فاکتورهایی همچون تاریخ انتقال مالکیت، نحوه‌ی تامین منابع مالی، شرایط قرار داد، قیمت مسکن و … به راحتی می توانند با فروشنده ملک به مذاکره بپردازند. این کارگزاران املاک با استفاده از تجربه خود ملک را با دقت خاصی برای شما ارزیابی می‌کنند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

همچنین مشاوران املاک بهترین گزینه برای نهایی شدن فروش یا خرید مسکن به شمار می‌آیند. از دیگر خدماتی که کارگزاران مشاور املاک برای متقاضیان و خریداران خود انجام می‌دهند یک برنامه‌ریزی اصولی و دقیق برای بازدید از ملک مورد نظر می‌باشد این امر به نوعی باعث مدیریت زمان و صرفه‌جویی در آن خواهد شد.

در واقع مشاوران املاک با داشتن یک سایت معتبر و با سابقه تمامی اطلاعات ملک را که شامل سال ساخت، متراژ ملک، انباری و پارکینگ آپارتمان، امکانات داخلی ساختمان و … در اختیار متقاضیان خود قرار می‌دهند تا آن‌ها به راحتی بتوانند در بین موردهای پیشنهادی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که متقاضیان خرید مسکن به صورت مجازی و بدون نیاز به مراجعه حضوری قادر هستند تمامی املاکی را که برای فروش در سایت گذاشته شده‌اند را با تمام جزییات توسط تصاویر سه بعدی مشاهده نمایند. همچنین مشاوران املاک دارای اطلاعات به روز و جدیدی در رابطه با قیمت مسکن، وام و شرایط آن هستند از اینرو با خیالی آسوده می‌توانید خرید مسکن خود را به دست آن‌ها بسپارید و از اطلاعات و تجربه آنها در این خرید مهم و اساسی زندگی خود بهره‌مند شوید.

همچنین این گروه به دلیل داشتن تجربه قادر هستند اطلاعات کارآمدی را در مورد تعمیر یا زیباسازی بعضی از قسمت‌های خانه‌ایی که قصد فروش آن را دارید به شما بدهند تا بتوانید با یک تعمیر جزئی واحد مسکونی خود را با قیمت بالاتری نسبت به قبل به فروش برسانید.

خرید مسکن در تهرانپارس با قیمت مناسب 1

بررسی نقش مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت مسکن این روزها به یک دغدغه برای تمامی و مستأجران‌ و کسانی که قصد خرید مسکن را دارند تبدیل شده است. شرایط اقتصادی حاکم بر بازار مسکن به نوعی باعث افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم شده است. از اینرو همواره کارشناسان در حال بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت مسکن هستند.

همانطور که می‌دانید بازار مسکن در طی ماه‌های گذشته دچار نوعی تشنج‌ و افزایش قیمت بی‌رویه شده است که برخی معتقد هستند که مشاوران املاک نقش مهمی در به وجود آوردن آن داشته‌اند. برخی از کارشناسان معتقد هستند مشاوران املاک در کنار عامل‌ها و فاکتورهایی همچون نبودن توازن در عرضه و تقاضا، میزان تولید مسکن و ساخت و ساز، قدرت خرید مردم، نوسانات بازارهای رقیب مانند ارز و سهام و طلا، سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی در افزایش قیمت مسکن دارای تاثیر بوده‌اند.

همچنین جهش قیمت مسکن باعث شده است تا کارشناسان و متخصصان به راحتی نتواند پیش‌بینی دقیقی برای بازار مسکن داشته باشند. در واقع بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که مشاوران املاک یک شبه برای این بازار مشکل‌ساز شده‌اند و در کاهش خرید مسکن بی‌تاثیر نیستند. اما برخی معتقد هستند که کار مشاوران املاک کسب درآمد و جذب مشتری می‌باشد و ممکن است تا حدودی در افزایش قیمت مسکن تاثیر داشته باشد در واقع این گروه معتقد هستند که فعالیت‌های مشاوران املاک در کنار دیگر عامل‌های تاثیرگذار ممکن است تا حدودی در افزایش قیمت مسکن موثر باشد و اینکه بگوییم صرفاً اقدامات مشاوران املاک باعث گرانی و افزایش قیمت مسکن شده‌ است اظهار نظر اشتباهی است.