خرید آپارتمان در سال ۹۸ به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و مشکلاتی که این بازار در سال ۹۷ داشته است با یکسری مشکلات مواجه خواهد شد. از اینرو خرید آپارتمان در این شرایط اقتصادی به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.

برای این خرید بهتر است از کارشناسان و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود. همچنین در صورت بروز مشکلات به راحتی و به کمک وکیل ملکی خواهید توانست مشکلات را بر طرف نمایید. زیرا این افراد دارای آگاهی کامل در زمینه خرید و فروش انواع ملک هستند.

نکات مهم در خرید آپارتمان در سال ۹۸

همانطور که می‌دانید مسکن بخش مهمی از سرمایه افراد در طول زندگی را به خود اختصاص می‌دهد از اینرو باید به نکات مهم و اصلی توجه کرد تا بتوانید از خرید خود بهترین نتیجه را کسب نمایید. همچنین یکی از نکات مهمی که در خرید آپارتمان در سال ۹۸ باید به آن توجه داشته باشید موقعیت مکانی ملک می‌باشد بهتر است از خرید آپارتمان‌‌های واقع شده در مجاور خیابان‌های اصلی و اتوبان‌ها خودداری نمایید زیرا با مشکل آلودگی صوتی مواجه خواهید شد و زندگی را سخت و طاقت فرسا می‌کند.

همچنین باید موقعیت مکانی ملک را از لحاظ دسترسی نیازهای روزانه مانند میوه‌فروشی‌، نانوایی، فروشگاه مواد غذایی و … با دقت بررسی کنید. با توجه به اینکه کلانشهر تهران دارای ۲۲ منطقه بوده و به مناطق بالا شهر و پایین شهر تقسیم شده است از لحاظ قیمت واحدهای مسکونی با هم متفاوت می‌باشند. یکی دیگر از نکات مهم در خرید آپارتمان عدم همسایگی ملک با مجتمع‌های تجاری، کلانتری‌ها، ساختمان‌های دولتی، مدارس، بیمارستان‌ها و … است.

از دیگر نکات مهم برای خرید آپارتمان میزان بودجه و توان مالی شما است. بهتر است براساس توان مالی و بودجه‌ای که دارید اقدام به خرید آپارتمان نمایید. از اینرو بهتر است با جستجو در سایت‌های معتبر و با سابقه در کلانشهر تهران مانند سایت معتبر ملکانا موارد پیشنهادی را بررسی کنید و آپارتمان‌های متناسب با توان مالی خود را انتخاب نمایید و از بین گزینه‌هایی که به بودجه شما نزدیک‌‌تر است یک مورد مناسب را انتخاب نمایید.

آشنایی با نحوه‌ی خرید آپارتمان در تهران بدون واسطه

همچنین در خرید آپارتمان در سال ۹۸ بهتر است به متراژ آپارتمان به خوبی دقت و توجه داشته باشید. از اینرو بهتر است با توجه به تعداد اعضای خانواده خود اقدام به انتخاب آپارتمان نمایید. به طوریکه خانواده‌هایی که تعداد اعضای آن‌ها زیاد است بهتر است یک آپارتمان با متراژ بالا در یک منطقه متناسب با توان مالی خود را انتخاب کنند و تنها به دلیل اینکه آپارتمان و محل زندگی آن‌ها در یک منطقه بالا شهر واقع شده است متراژ را فدای موقعیت مکانی نکنند زیرا زندگی با تعداد اعضای خانواده زیاد در یک آپارتمان با متراژ پایین مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. از طرفی خانواده‌هایی که تعداد اعضای آن‌ها کم است بهتر است آپارتمان‌هایی را متراژ پایین در مناطق بهتر انتخاب کنند.

از دیگر موارد مهم و قابل توجه در خرید مسکن و آپارتمان توجه به مصالح ساختمانی آن می‌باشد. از اینرو بهتر است آپارتمان را از لحاظ مقاومت آن در برابر بلایای طبیعی به خوبی بررسی نمایید. در واقع مصالح ساختمانی نقش بسیار مهمی را در مقاومت ساختمان دارا می‌باشد.

از اینرو بهتر است با سوال از فروشنده، تحقیق  ونشان دادن نقشه ساختمان به افراد با تجربه و کارآزموده به خوبی از مقاومت مصالح ساختمانی اطلاع پیدا کنید. در خرید آپارتمان و انتخاب آن بهتر است به کیفیت سیم کشی، لوله کشی گاز و آب به خوبی توجه کنید. همچنین باید به نکات ایمنی در تاسیسات و انشعابات برق، آب و گاز ساختمان به خوبی توجه کنید. و کیفیت و فشار آب را نیز بررسی نمایید زیرا در صوردت عدم کیفیت مناسب فشار آب در طول زندگی خود با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد.

از دیگر نکات مهمی که در خرید آپارتمان در سال ۹۸ باید مورد توجه قرار گیرد عایق ساختمان‌ اعم از عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی است. همچنین برای اطمینان کامل از امنیت ساختمان و محله بهتر است با استفاده از تحقیقات محلی از آن به خوبی مطلع شوید تا با خیالی آسوده و راحت بتوانید در خانه خود زندگی کنید.

همچنین در هنگام نوشتن قرار داد بهتر است تمام مفاد قرار داد را به خوبی مطالعه کنید. همچنین از اصالت سند و کارت شناسایی فروشنده به خوبی مطلع شوید. لازم به ذکر است که نوشتن یک قرار داد بدون نقص و عیب مهم‌ترین و ضروری‌ترین قسمت یک معامله محسوب می‌شود از اینرو بهتر است از یک وکیل مجرب و با تجربه برای تنظیم قرار داد خود استفاده کنید. همچنین در صورت وراثتی بودن مورد معامله حضور تمام وراث یا وکالت نامه معتبر به یک نفر ضروری می‌باشد. در نهایت باید مراحل پرداخت پول به فروشنده را به خوبی شفاف‌سازی کنید و تاریخ و زمان‌های پرداخت پول را مشخص کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.