رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران عنوان کرد: این کذب است که بنیاد مسکن با همکاری و مشارکت قوه قضائیه، واحد های مسکونی را قیمت گذاری می کند و ما هیچ گاه چنین چیزی را اظهار نکرده ایم. وی با اشاره به این که در دین اسلام، مالکیت بسیار قابل احترام است و نمی توان مالک را به اجبار قانع کرد ملکش را با قیمت خاصی بفروشد و یا اجاره دهد، ادامه داد: نمی توان دستوری چنین اموری را پیش برد.

ایشان با بیان این که قیمت گذاری مسکن توسط بنیاد مسکن امری کاملا غیرمنطقی و غیرمعقول است، عنوان نمود: هیچ گاه اظهار نکرده ایم که بنیاد مسکن در راستای چنین اقدامی گام بر می دارد یا مشغول به نرخ گذاری بر روی واحد های مسکونی است.

ایشان با تأکید بر این که هر کس می تواند مسئول ملک و اموالش باشد و این حق مسلم اوست، افزود: این کار کاملا اشتباه است که به قیمت گذاری ملکی بپردازیم که متعلق به ما نیست و مربوط به فرد دیگری می باشد. وی با اشاره به این که واقعا معلوم نیست چنین ادعا و حرفی از کجا ریشه دوانده و ابراز شده است، عنوان کرد: تنها چیزی که شاید در خصوصش صحبتی شده باشد، امور مربوط به کارشناسی های قوه قضائیه است. وی ادامه داد: مثلا تعدادی از این کارشناسان به محل ملک مراجعه کرده و از مشاوران املاک قیمت این مسکن طی سال های گذشته را جویا می شوند و پس از این که متوسط و میانگین این قیمت ها را محاسبه کردند گزارش حاصله را در اختیار قوه قضائیه قرار می دهند.

ایشان با تأکید بر این که قیمت گذاری واحد های مسکونی نه تنها کار درست و عاقلانه ای نیست بلکه حتی امکان تحقق آن هم وجود ندارد، اظهار داشتند: طی ۵۰ سالی که به عنوان مشاوره املاک مشغول به فعالیت هستم قریب به ۱۶ سال در سمت رئیس اتحادیه مشاوران املاک، فعالیت داشته ام، و بر اساس تمام تجاربی که در این سال ها به دست آورده ام می دانم چه حرفی منطقی است و باید آن را بیان کرد و کدام حرف از عقل و منطق به دور است. ایشان افزودند: مالکیت در همه دین ها مهم و قابل احترام است در اسلام که این مسئله جای خود دارد و اسلام هرگز اجازه چنین موردی را به مالکان واحد های مسکونی نمی دهد.

طی روز های اخیر بخشنامه ای مشاهده شده بود که از قیمت گذاری واحد های مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن و قوه قضائیه خبر می داد که عده ای از این خبر خوشحال شدند با این حال به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران این خبر کذب است و واقعی نیست.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز