سردار سپهر به عنوان جانشین رئیس سازمان بسیج عنوان کرد: بر اساس توافقاتی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عمل آمده، بسیج برنامه ریزی های لازم را برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی به عمل آورده است.

ایشان پس از این که آخرین شرایط سیل زدگان را تصریح کردند اظهار نمودند: بسیج خود را برای ساخت واحد مسکونی برای سیل زدگان و مصیبت دیدگان این حادثه آماده کرده است.

ایشان با تأکید بر این که معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرده است، اجاره بهای سیل زدگان را پرداخت خواهد کرد، گفتند: تعداد خانه های اجاره ای در لرستان یا بسیار اندک است و یا این که اصلا وجود ندارد و این مشکلی اساسی قلمداد می شود. وی ادامه داد: زمانی که مردم را در چادر ها اقامت دهیم، نه تنها مشکلات آن ها حل و فصل نخواهد شد بلکه ممکن است مشکلات جدیدی بر دردسر های آن ها اضافه گردد.

به گفته جانشین سازمان بسیج مستضعفان، بر اساس توافق های به عمل آمده با بنیاد مسکن، قرار است ساخت ۲۰ هزار واح مسکونی را در دستور کار قرار دهیم تا شرایط ولو اندک برای سیل زدگان و افرادی که در این حادثه مصیبت دیده اند بهتر گردد.

ایشان با تأکید بر این نکته که مقام معظم رهبری، رسیدگی به مسائل و شرایط سیل زدگان را ضروری اعلام کرده است، عنوان نمودند: به همت گروه های جهادی از طریق ۷۵ هزار مسجد موجود در کشور و سازمان بسیج، کمک های مردمی برای ساخت ۲۰ هزار مسکن در مناطق سیل زده فراهم شده است.

سردار سپهر عنوان کرد: چنانچه ساز و کار تولید مسکن در مناطق سیل زده مشخص شود آن گاه شاهد شرایط بهتری در این قسمت ها خواهیم بود و مشاهده خواهیم کرد که گروه های جهادی در بازه ای کوتاه واحد های مسکونی را تکمیل نموده و در اختیار متقاضیان و نیازمندان قرار دهند.

وی با اشاره به این نکته که گروه های جهادی و نهاد هایی همچون بسیج تمام تلاششان را به کار بسته اند تا بتوانند فعالیت هایی هدفمند و شایسته در مناطق سیل زده داشته باشند، عنوان کرد: بسیاری از گروه ها جهادی با حضور در لرستان، سنگ تمام گذاشته و بهترین اقدامات را عملی ساخته اند.

ایشان بار دیگر از توافق به عمل آمده میان سازمان بسیج و بنیاد مسکن سخن به میان آوردند و تصریح نمودند: امید است با در دست کار قرار دادن چنین اقداماتی، شرایط برای مصیبت زدگان ولو اندک بهتر و مساعدتر گردد.

ایشان با تأکید بر این نکته که استفاده کردن از ظرفیت مساجد می تواند در این راستا کمک کننده باشد، تصریح نمودند: چنانچه از ظرفیت ۷۵ هزار مساجد موجود در کشور استفاده نماییم و هر کدام از آن ها هزینه مربوط به ساخت یک واحد مسکونی را عهده دار شوند آن گاه می توان ادعا کرد مساکن مورد نیاز سیل زدگان به سادگی فراهم گشته و تأمین می شود. به گفته این مقام مسئول، بنیاد مسکن به تنهایی نمی تواند هزینه ها را تأمین کند و کمک های مردمی در این شرایط بسیار کمک کننده خواهد بود.

ایشان با بیان این که پایگاه های بسیج مساجد، ارگان های فعالی هستند که دائما در حال تلاش و تکاپو هستند، عنوان کردند: این پایگاه ها دائما کمک های مردمی را جمع آوری کرده و به مناطق سیل زده ارسال می نمایند، و چنانچه زیرساخت های مربوطه به کمک بنیاد مسکن مهیا و تأمین گردد، شاهد سرعت بخشی به تهیه و بازسازی واحد های مسکونی خواهیم بود.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: بسیاری از طلاب، پزشکان و دیگر افراد متخصص به مناطق سیل زده عازم شده اند، تا بتوانند بازسازی واحد های مسکونی را انجام داده و امید را به خانه های آن ها بازگردانند. وی افزود: نه تنها بازسازی واحد های تخریب شده انجام می شود بلکه نیاز های روحی آن ها نیز برآورده می گردد که کمک مهمی تلقی می شود.

ایشان با اشاره به این نکته که بسیج تمام تلاشش را به کار می گیرد و با ارسال گروه های جهادی به این مناطق سعی در نهایت کمک رسانی به مردم مصیبت دیده را دارد، عنوان کردند: بسیج در تلاش است همه نیاز های مردم این مناطق را پاسخ دهد.

سردار سپهر  عنوان کرد: تمام خواسته ما از دولت و مجلس این است که با توجه به قرارگیری ایران بر مناطق حادثه خیز، تمام اقدامات لازم برای به حداقل رساندن آسیب ها و حادثه ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که توانایی مستقر کردن گردان های بسیج به اندازه ۵۰۰ ارگان در مناطق مختلف وجود دارد، تصریح نمود: با این حال به حداکثر رساندن میزان بهره برداری از خدمات، در نظر گرفتن ساز و کار های قانونی است.