خرید و فروش مسکن تهران در سایت گروه املاک ملکانا و با استفاده از امکانات ویژه امکان‌پذیر شده است. این مجموعه با سابقه بیش از چند دهه فعالیت درخشان در زمینه خرید و فروش و معاملات مسکن در شهر تهران توانسته است تا رضایت فعالان این حوزه را برای خود کسب کنید.

در مورد ملکانا باید بدانید که این مجموعه در سال‌های اخیر و با گسترش روز افزون استفاده از اینترنت و کاربردهای آن سعی کرده است تا با راه‌اندازی یک پایگاه اطلاع رسانی هوشمند، خدمات مختلفی را به صورت رایگان در حوزه خرید و فروش مسکن تهران برای شما قرار دهد.

در این مقاله قصد داریم تا شرایط خرید و فروش و معاملات تهران در حوزه مسکن را با توجه به شرایط روز بررسی کنیم. سپس کاربرد امکانات سایت گروه املاک ملکانا برای شما نمایش داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و همچنین شناسایی گروه املاک ملکانا، می‌توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید آپارتمان در تهران منطقه بلوار کشاورز

وضعیت و شرایط خرید و فروش مسکن در تهران

برای توضیح هرچه بهتر این موضوع، بهتر است براساس بازه‌های زمانی مختلف، تقسیم‌بندی کنیم و برای هر بازه تقسیم‌بندی‌ها را به صورت مجزا انجام دهیم. بازار مسکن ایران امروزه از نظر تغییرات ارزشی و همچنین معاملات در تمامی تحلیل‌ها به سه قسمت تبدیل می‌شود. ما نیز برای شما خرید و فروش مسکن تهران را در این سه قسمت بررسی و تحلیل کرده ایم. با ما همراه باشید.

قبل از تابستان ۹۷: در سال‌های بعد از ساخته شدن مسکن مهر و کلنگ زنی این طرح در نقاط مختلف کشور، به صورت طبیعی و با عرضه این واحدهای ارزان قیمت در سطح وسیع در بازار مسکن ایران و تهران، این حوزه وارد رکودی بی‌سابقه شد.

ترکش‌های اجرای این طرح نزدیک به ۹ سال در پیکره بازار مسکن و معاملات خرید و فروش آن در تهران و سراسر ایران باقی ماند. در سال‌های پایانی تحویل این واحدها، همچنان با توجه به گسترده بودن حجم تحویل‌ها و تعداد واحدها، این طرح تاثیر خود را بر رکود در معاملات خرید و فروش مسکن تهران حفظ کرد.

نکته قابل توجه در این مورد این است که به عقیده اکثر تحلیل‌گران حوزه مسکن، همین امر تاثیر زیادی در افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۱۲۰ درصدی قیمت مسکن در سال‌های بعد داشته است. این گفته یک صحبت کاملاً منطقی است زیرا با افزایش تورم و تحت تاثیر رکود شدید، بازار مسکن نتوانسته است تا افزایش قیمت متناسب را تجربه مند و به همین دلیل فنر افزایش قیمت در این سال‌ها جمع شده و تنها منتظر یک حادثه مانند شوک ارزی بوده است تا به صورت کامل خود را آزاد کند.

تابستان ۹۷ تا زمستان ۹۷: این بازه بدون شک یکی از عجیب‌ترین و وحشتناک‌ترین زمان های بازار معاملات مسکن بوده است. افزایش قیمت بیش از ۱۲۰ درصدی در این زمان، تاثیر ویژه‌ای را بر شرایط خرید و فروش مسکن تهران گذاشته است. پس از شوک ارزی شدید در تابستان این سال، بازار مسکن نیز به دلیل افزایش عمومی تمامی قیمت‌ها و همچنین رکود طولانی مدت در سال‌های گذشته قیمت‌های خود را به شدت آزاد شده دید.

این افزایش‌ها به صورت مداوم و با شیب کمتر در پاییز دنبال شد تا در زمستان تقریباً به حالت عادی بازگشت. زمینی که در خرداد همین سال در تهران با هر متر ۸ میلیون تومان معامله می‌شده است، امروزه حتی در صورتیکه مالک حاضر به فروش آن باشد، با هر متر بالغ بر ۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

دلیل عدم تمایل‌ها برای عرضه واحدها توسط مالکان برای خرید و فروش مسکن تهران نیز کاملاً مشخص است. آن‌ها انتظار افزایش قیمت‌های مسکن بیشتر را نیز دارند و نمی‌خواهند در چنین شرایطی ملک را با این قیمت به فروش برسانند.

سال ۹۸: در این سال و با توجه به تحولات بسیار عظیم سال گذشته، انتظار می‌رفت تا قیمت‌ها با توجه به این نهایت کشش خود را در افزایش نشان داده‌اند، تثبیت شوند. می‌توان گفت که تا حدود زیادی هم همینگونه شد. اما خبرهایی در حوزه سیاست خارجی به گوش می‌رسد که در صورت اجرایی شدن بازهم می‌تواند روی افزایش قیمت‌ها در خرید و فروش مسکن تهران تاثیر ویژه داشته باشد. از جمله این خبرها می‌توان به تحریم بازار فلزات ایران اشاره کرد.

بررسی نقش مشاوران املاک در خرید مسکن و افزایش قیمت آن

گروه املاک ملکانا

این مجموعه با قرار دادن ابزار مهم و ویژه مانند برنامه آنلاین و به روز تعیین قیمت دقیق ملک، تور مجازی مشاهده گزینه‌های خرید و فروش مسکن تهران و همچنین خدماتی همچون پکیج خدمات حقوقی در معاملات مسکن تهران، به صورت کامل هر آنچه نیاز شما برای معامله مسکن در این شهر است را فراهم نموده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در خصوص گزینه‌های پیشنهادی برای خرید و فروش در تهران، به قسمت جستجوی سایت مراجعه کنید.