بررسی بازار اجاره بها در نخستین روز های ماه مبارک رمضان حاکی از آن است که تعداد فایل های عرضه شده برای اجاره با رشد همراه بوده است. به زعم این که رشد تعداد فایل های ارائه شده برای اجاره برای همه مشاوران املاک کاملا شفاف و مشهود نیست، با این وجود، آنان که در قسمت های غرب و شرق مناطق مصرفی مشغول به فعالیت هستند، چنین رشدی را سریع تر متوجه شده و حس کرده اند.

عموما قیمت هایی که برای رهن و اجاره واحد های مسکونی پیشنهاد شده است، همتراز با آن چیزی است که سال گذشته عنوان شده بوده، اما این تمام ماجرا نیست و باز هم موجرانی هستند که قیمت ها را بسیار فراتر از آن چه باید، اعلام کرده اند.

مشاوران املاک عنوان می کنند، سال گذشته توأمان با رشد قیمت ها و افزایش نرخ اجاره بها، حاضر شدند کمی اجاره بها را از آن چه در وهله اول اعلام کرده بودند، کمتر ارائه دهند و عموما آن چه در قرارداد های قطعی اجاره بها به ثبت می رسید، از ارقام اعلام شده در وهله نخست توسط موجران کمتر بود. این عامل سبب شده است موجران در سال جاری هم همان ارقام عنوان شده در سال گذشته را مطرح نمایند. به گفته واسطه های ملکی، روند رشد نرخ اجاره بها در سال گذشته بسیار بیشتر بوده است و به زعم این که برخی از موجران گمان می کنند همسو با رشد قیمت مسکن، نرخ اجاره بهای مسکن هم باید افزایش پیدا کند، لازم است چنین تصوراتی اصلاح گردد و کنار زده شود.

فعالان بازار اجاره بها عنوان می کنند کماکان آتش کوره اجاره و رهن واحد های مسکونی آن طور که باید داغ نشده است و احتمال زیاد این اتفاق از میانه های خرداد ماه هویدا خواهد شد. با این وجود، رشد دما در این بازار رؤیت شده است و و از اکنون تا اواخر فصل تابستان به صورت تدریجی شاهد زیاد شدن تعداد فایل های موجود برای اجاره خواهیم بود.

مروری بر وضعیت اجاره بها در تهران

مروری بر وضعیت اجاره بها در تهران

  • منبع خبر : شهرخبر