عضو هیئت رئیسه کمیسون عمران مجلس، اظهار کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس در خصوص وضعیت بازار مسکن و شرایط قیمت ها با وزیر راه و شهرسازی به نشست تخصصی پرداختند.

سید احسن علوی به عنوان عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به این موضوع که شرایط مسکن اصلا مناسب نیست و رشد قیمت واحد های مسکونی بسیاری از خانواده ها را عاصی کرده است، عنوان نمود: چند سال گذشته، مجلس در خصوص طرحی صحبت کرد که بتواند این بازار را سر و سامان دهد و از دولت خواست یک طرح جامع برای بازار مسکن در نظر بگیرد که به کلی از نظر دور ماند و مورد توجه قرار نگرفت. به عبارتی با توجه به آشفتگی ها و بی نظمی های موجود در این بازار، دولت نتوانست در این راستا موفق عمل کند و چنین طرحی را به دست مجلس برساند.

ایشان در ادامه به آمار خانه های خالی موجود در بازار اشاره کردند و عنوان نمودند: بر اساس آخرین آمار ها، شمار واحد های خالی در کشور، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد می باشد، که بیشترین سهم متعلق به تهران است و ۴۵۰ هزار واحد مسکونی برآورد شده است. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: انتظار ما از دولت این است که به ما آماری ارائه دهد که تعداد خانوار های کم بضاعت فاقد مسکن را مشخص می کند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دولت باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا سفته بازان جایگاهی در بازار مسکن نداشته باشند به نوعی باید دست سفته بازان را از این بازار کوتاه کند، و نیاز است کارگروه هایی برای بازار هایی مانند مسکن و خودرو در نظر گرفته شود که با لحاظ کردن فعالیت های کارشناسانه، قیمت ها را کارشناسی می کنند و بر اساس فاکتور های مشخص تعیین می نمایند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، تصریح نمود: با توجه به این که کنترل بر بازار مسکن از سوی دولت طی ماه های اخیر بسیار ضعیف بوده است حتی واسطه های ملکی هم تحت تأثیر فعالیت های دلال گونه قرار گرفته اند و این عامل سبب شده شاهد رشد قیمت در ماه های اخیر باشیم. بنابراین انتظار ما از دولت این است که کنترل و نظارتش را بر بازار مسکن افزایش دهد و کنترل های بیشتری را برای حفظ شرایط مسکن به کار بگیرد.

علوی از نشستی که در راستای کنترل قیمت مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون مجلس به عمل آمده خبر داد و اذعان نمود: این نشست طی روز های آتی برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز