افزایش قیمت مسکن تهران در این مطلب برای شما به صورت کامل بررسی می‌شود. شما می‌توانید در ادامه این مقاله مهم‌ترین مطالب را در خصوص افزایش قیمت املاک و مسکن در شهر تهران دریافت کنید. همچنین در صورتیکه شما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تمامی عوامل مهم و تاثیرگذار در این زمینه برای شما به صورت کامل معرفی خواهد شد. گروه املاک ملکانا نیز به عنوان یکی از برترین مشاوران املاک در کل کشور با ارائه خدمات ویژه بر بستر اینترنت می‌تواند تا در زمینه دستیابی شما به قیمت‌های واقعی کمک شایانی کند.

در این مطلب همچنین نکات و مواردی مهم در خصوص خرید و فروش مسکن تهران برای شما بیان خواهد شد که با توجه به آن‌ها قادر خواهید بود تا بهترین و مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری را در حوزه املاک در شهر تهران انجام دهید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مروری بر نیاز سالانه کشور به مسکن

عوامل مهم و تاثیرگذار بر افزایش قیمت مسکن تهران

همانطور که می‌دانید در ماه‌های نیمه دوم سال ۹۷ و به صورت یکباره، افزایش قیمت مسکن تهران شیب بسیار تندی به خود گرفت. در برخی از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران گزارش‌ها نشان دهنده افزایش قیمت بیش از ۱۵۰ درصدی در حوزه املاک بوده است. اما به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد قیمت‌ها در حوزه مسکن به صورت یکنواخت در سطح شهر تهران افزایش یافت. در این افزایش قیمت عوامل متعددی سهیم بودند. البته سهم هر کدام از این عوامل در جای خود و تا درصدی در افزایش قیمت‌ها تاثیر داشته است.

۱-یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش قیمت مسکن تهران در سال‌های اخیر، شوک ارزی شدید بازار در سال ۹۷ بوده است. در اثر این افزایش و تغییر یکباره نرخ ارز، بازار در تمامی حوزه‌ها به شدت واکنش نشان داده و شاهد افزایش قیمت‌ها در تمامی زمینه‌ها بودیم. در اثر این رویداد، بازار مسکن نیز به تبعیت از حوزه‌های دیگر، در شهر تهران با افزایش قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی رو به رو بود. به نحوی که میانگین قیمت هر متر زمین در شهر تهران از ۸ میلیون تومان در مناطق ۲۲ گانه به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت.

۲-افزایش شدید نرخ ارز در کنار تاثیرات مستقیم خود باعث آزاد شدن فنر قیمت‌ها در حوزه مسکن تهران که در سال‌های گذشته و بر اثر رکود متوقف شده بود؛ شده است. بر این اساس، بازار مسکن که به دلیل رکود شدید شرایط متعادلی از لحاظ قیمتی نداشت، با جرقه شوک ارزی توانست تا عدم افزایش در چند سال اخیر را به شدیدترین شکل ممکن جبران کند. این عامل بعد از شوک ارزی، بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن و املاک تهران داشته است.

۳-پس از عوامل فوق، درصدی از تاثیر افزایش قیمت‌ها نیز به شرایط ساخت و ساز و عرضه واحدهای جدید به بازار باز می‌گردد. در اثر شرایط نامطلوب مصالح و افزایش هر روزه قیمت‌ها در این محصولات، بسیاری از نوسازان و سرمایه‌گذاران در تخمین‌های اولیه خود دچار ضرر شده و در چنین شرایطی اشتیاقی برای سرمایه‌گذاری دیده نمی‌شود. مسکن تهران همچنین تحت تاثیر نزدیک شدن تحویل واحدهای مسکن مهر به مراحل پایانی شرایط مناسبی از نظر عرضه واحدهای جدید که یکی از عامل مهم کنترل قیمت است، ندارد.

۴-به غیر از عوامل یاد شده در فوق، عوامل دیگری مانند دلالان و فضای مجازی با گمانه‌زنی‌های غیر کارشناسی و مغرضانه نیز در افزایش قیمت مسکن تهران تاثیر قابل توجهی داشته‌اند. در این خصوص برنامه‌هایی مانند دیوار، شیپور و… به محلی برای جولان دلالان برای سودجویی در حوزه مسکن شهر تهران بدل شده‌اند. البته در این زمینه و از سوی دولت و قوای قضایی تمهیداتی اندیشیده شده تا عرصه بر واسطه‌ها تنگ شود. ممنوع شدن اعلام قیمت در فضای مجازی و در چنین برنامه‌هایی می‌تواند تاثیر مناسبی در شکسته شدن حباب قیمت‌ها و نمود واقعی قیمت‌ها داشته باشد.

دلالان و واسطه‌های مسکن که در این مدت توانسته‌اند سودهای هنگفتی به جیب بزنند، همواره با هیجانی کردن بازار سعی در جلوگیری از بازگشت بازار مسکن تهران به حالت قبل را دارند. این افراد نیز به سهم خود در افزایش قیمت‌ها سهیم هستند.

فروش آپارتمان در پاسداران توسط سایت ملکانا

موارد و نکات مهم در خرید و فروش و معاملات املاک تهران

شما باید به عنوان یک فعال و یا متقاضی خرید به نکات مهمی در معاملات خود توجه کنید تا متضرر نشده و سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهید. شما باید بسیار دقت کنید که زمانی که بازار هیجانی است بهتر است دست نگه دارید و اقدامی برای خرید و فروش مسکن تهران نکنید. همچنین شما باید قیمت واقعی املاک مورد نظر خود را پیدا کنید و براساس آن معاملات خود را صورت دهید. شما می‌توانید با استفاده از برنامه به روز و آنلاین گروه املاک ملکانا این قیمت‌های واقعی را کشف کنید.