۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه نماینده مردم شریف تهران، ضمن ارائه تذکری به وزیر جهاد کشاورزی از وی خواستند درباره هزینه کرد اعتبار تخصیص داده شده به قنوات در راستای خرید بلیط هوایپما و دیگر ملزومات اداری، توضیحاتی ارائه نماید و مسئله صادرات جوجه یکروزه در شرایطی که کشور خود بدان نیاز دارد را شفاف سازی نماید.

در جلسه امروز مجلس، نمایندگان مجلس به صورت کتبی از عملکرد ها و فعالیت های مسئولان اجرایی کشور انتقاد نمودند و پیرو مسائل مختلف تذکراتی را ارائه کردند که جزئیات این انتقادات در ادامه آمده است. آنچه در ادامه آمده توسط علی اصغر یوسف نژاد که به عنوان هیأت رئیسه مجلس در حال فعالیت است، قرائت گردید.

شمس الله شریعت نژاد به عنوان نماینده مردم تنکابن خطاب به وزیر دادگستری، انتقادات خود را این طور اظهار کرد: آنان که در آزمون استخدامی سال ۹۶ شرکت کرده اند کماکان تعیین تکلیف نشده اند، چرا تکلیف این افراد را زود تر تعیین نمی کند و به وضعیتشان سر و سامان نمی بخشید. وی در ادامه از وزیر جهاد کشاورزی نیز صراحتا انتقاد کرد و عنوان نمود: محافظین جنگلی قریب به ۶ ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده اند، چه کسی باید به چنین مسائلی رسیدگی کند؟

علی وقفچی که نماینده مردم شریف زنجان در مجلس می باشد، خطاب به وزیر کشور اعلام کرد: شرایط اشتغال تاکسیرانان مشخص نیست و اتوبوسرانان نیز در شرایط دشواری هستند که رسیدگی به وضعیت آن ها کاملا ضروری و الزامی است.

سید محمد جواد ابطحی و اکبر رنجبر زاده که به عنوان نمایندگان مردم خمینی شهر و اسدآباد در حال فعالیت هستند، به وزیر امور خارجه تذکراتی را ارائه نمودند. این مقام های مسئول عنوان کردند: لازم است دلیل مهمانی افطار در سفارت انگلستان پیگیری شود ضمن این که لیست تمام افرادی که در این مهمانی شرکت کرده اند بایستی تعیین گردد هرچند احضار سفیر کاملا ضروری و حیاتی است.

حبیب الله ده مرده، نماینده مردم زابل، تصریح نمود: در راستای آزادی گروگان های سیستان و بلوچستان، وزیر امور خارجه باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد و راهکار هایی را بیندیشد حال آن که این مسئله کاملا به حال خود رها شده است و هیچ کس پاسخگوی آن نیست.

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در کنار ۵ تن از دیگر نمایندگان مجلس، از وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کردند و خواستار شفاف سازی در بسیاری از مسائل گردند. از مهم ترین فاکتور هایی که این نمایندگان بر شفاف شدنش، اصرار داشتند، جزئیات هزینه کرد اعتبار مربوط به قنواتی بود که در راستای خرید بلیط هواپیما و دیگر ملزومات اداری مورد استفاده قرار گرفت، ضمن این که صادرات جوجه های یکروزه درست در شرایطی اتفاق افتاد که ایران خود در شرایط بحرانی و دشواری است.

محمدحسین حسین زاده بحرینی، نصرالله پژمانفر و جواد کریمی قدوسی، به عنوان نمایندگان شهر مقدس مشهد، به رئیس جمهور تذکر دادند و عنوان نمودند: دولت بایستی در خصوص افرادی که در ۴ تعاونی الزهرا، پیوند، فرشتگان، بدرطوس هیچ اقدامی نمی کند و راهکار هایی را در دست انجام قرار نمی دهد. آن ها به علاوه از مشخص نبودن وضعیت موسسات منحله پولی و مالی نیز شکایت کردند و اظهار نمودند: چرا از طریق ملزم کردن سهامداران این مؤسسه به فروش و عرضه املاک و تهیه بودجه مورد نیاز سپرده گذاران هیچ کاری نمی کنند؟

نماینده مردم خرمشهر (عبدالله سامری)، از وزیر کشور انتقاد کرد و تصریح نمود: تمام بی عدالتی هایی که وزارت کشور در قبال انتخابات شورا های شهر داشته است را چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

علیرضا سلیمی به عنوان نماینده مردم شریف دلیجان از دیگر افرادی بود که اعتراضات خود را عنوان کرد. وی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا مسئولان دولتی در افطاری برگزار شده در سفارت انگلستان رسیدگی نکردند:

عین اله شریف پور نیز به رئیس جمهور اعتراض کرد و عنوان نمود: قانون خدمات کشوری را برای احقاق عدالت در راستای پرداخت حقوق و دستمزد ها، بایستی جدی گرفت و به آن وفادار بود.

نماینده مردم شریف کاشمر (بهروز بنیادی)، از وزیر ورزش انتقاد کرد و تصریح نمود: از شما انتظار می رفت در حادثه دیدار الزوراء عراق با ذوب آهن ایران و اتفاق تلخی که حاصل شد، از هویت ملی تماما دفاع کنید.

جبار کوچی نژاد به عنوان نماینده مردم رشت، تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۹۸ آمده است که کالا های اساسی با ارز ترجیحی باید تهیه و تأمین گردند اما چرا این قانون محقق نمی شود و به آن عمل نمی کنند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، اظهار نمود: باید به وزیر آموزش و پرورش متذکر گردید که چرا مواردی همچون حق مسکن و مأموریت تعیین شده برای فرهنگیان را تمام و کمال پرداخت نمی کند؟

  • منبع خبر : شهرخبر