حجت الاسلام احد آزادی خواه به عنوان نماینده مردم ملایر در مجلس عنوان کرد: طرح دریافت مالیات از منازل خالی در مجلس تهیه و تدوین شده است.

به گفته این مقام مسئول، طرح دریافت مالیات از خانه های خالی توسط تعدادی از نمایندگان در مجلس تهیه و تدوین شده است. وی اظهار داشت: در روز های آتی این طرح را به امضای نمایندگان مجلس خواهیم رساند و در نهایت در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اهداف این طرح را با جزئیات تشریح کرد و اذعان نمود: بر اساس آن چه برای این طرح در نظر گرفته شده است، با اجرای این طرح، واحد ها و منازل خالی به بازار مسکن عرضه خواهند شد که سبب می شود تعداد واحد هایی که برای عرضه به متقاضیان وجود دارد افزایش یابد.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: یکی از فاکتور هایی که باعث می شود بتوانیم واحد های خالی را به بازار عرضه نماییم متوسط شدن به شیوه های مالیاتی است. این مقام مسئول، عنوان کرد: چنانچه از مالکانی که واحد های خود را به بازار عرضه نمی کنند مالیات اخذ شود آن گاه مطمئن خواهیم بود که آن ها درصدد فروش و عرضه واحد هایشان بر خواهند آمد.

آزادی خواه عنوان کرد: اگر از مشوق ها هم استفاده نماییم به نوعی به تسریع این روند کمک کرده ایم، یعنی اگر معافیت های مالیاتی در نظر بگیریم باز هم بر شمار آنان که مایل به عرضه و فروش واحد هایشان هستند اضافه خواهد شد. چنانچه برای مالکان واحد های خالی، عوارض نوسازی شهرداری در نظر گرفته شود باز هم می توان به این عامل دلخوش بود که مالکان واحد های خالی خود را بفروشند. ایشان با بیان این نکته که آمار های دقیقی در خصوص تعداد واحد های خالی در کشور وجود ندارد، تصریح کردند: با این حال به طور تقریبی تعداد واحد های خالی موجود در کل کشور نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن است که از این رقم ۶۰۰ هزار واحد در تهران قرار دارد.

آزادی خواه ادامه داد: چنانچه این طرح به تصویب برسد و اجرایی گردد آنگاه واحد های خالی اجاره داده خواهند شد و تعادل در بازار مسکن حاکم خواهد گردید.

  • منبع خبر : شهرخبر