خرید خانه در تهران از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای خریداران برخوردار می‌باشد و یک نیاز اساسی به شمار می‌آید. در هنگام خرید خانه بهتر است به جز شرایط خود خانه‌ای که برای خرید انتخاب کرده‌اید به عوامل مختلفی مانند دسترسی به امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی و همچنین محل منطقه‌ایی که در آن قرار گرفته دارد توجه بسیاری داشته باشید.

زیرا توجه به این نکات کمک می‌کند تا شما یک انتخاب خوب و درستی را داشته باشید. امروزه برای کسانیکه قدرت خرید خانه در تهران را دارند خرید خانه در این کلانشهر بسیار قابل توجه است زیرا همه‌ی افراد از شهرستان‌ها بدون شک برای انجام کاری ممکن است به این شهر سفر کنند از اینرو خرید خانه در تهران علاوه بر اینکه به یک پناهگاه امن برای شما تبدیل می‌شود بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.‌

فاکتورهای مهم برای خرید خانه در تهران

بهتر است قبل از خرید خانه در تهران به یکسری عوامل توجه داشته باشید تا از انتخاب خود پشیمان نشوید. در هنگام  خرید خانه در تهران بهتر است خانه‌ای را انتخاب کنید که به ایستگاه‌های اتوبوس و مترو نزدیک باشد تا برای شما در زمانیکه ماشین شخصی ندارید مشکلی را به وجود نیاورد.

همچنین بهتر است خانه‌ایی را که انتخاب می‌کنید به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نزدیک باشد زیرا در شرایطی که حال بیمار خراب است نزدیکی به یک مرکز درمانی جزء یکی از عوامل حیاتی به شمار می‌آید.

همچنین یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب خانه این است که حتی‌الامکان سعی کنید منطقه‌ایی را انتخاب نمایید که به بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی نزدیک باشد، تا شما برای رفتن به محل کار، دانشگاه، مدرسه و دیگر مسیرهای روزانه با مشکل مواجه نشوید و به موقع و سر وقت به محل مورد مورد نظر خود برسید. همچنین بهتر است منطقه‌ای را برای خرید خانه در تهران انتخاب کنید که به مراکز خرید و مراکز رفاهی بسیار نزدیک باشد.

آشنایی با وضعیت بازار مسکن و پیش‌بینی آن

معاملات مربوط به خرید خانه در تهران

همانطور که می‌دانید معاملات مربوط به خرید خانه در تهران با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن از یک نوع رکود و کاهش چشمگیری برخوردار بوده است. به طوریکه طبق آمارهای موثق و معتبر تعداد معاملات مربوط به بازار مسکن در آبان ماه سال جاری از یک کاهش ۵۳٫۶ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

در بین این معاملات انجام شده منطقه‌های ۴، ۳ و ۵ از مناطق پرطرفدار در کلانشهر تهران به شمار می‌آیند. به طوریکه از کل معاملات انجام شده در سال اخیر ۷۴٫۱ درصد از کل معاملات انجام شده مربوط به مناطق ۳، ۵، ۲، ۱۰، ۸، ۱۵، ۷، ۴، ۱۴ و ۱ بوده است.

همچنین بهتر است بدانید که در  آذر ماه سال جاری تعداد معاملات انجام شده از کاهش ۶۱٫۷ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است. لازم به ذکر است که منطقه ۵ با اختصاص دادن ۱۴٫۳ درصد از کل معاملات انجام شده در زمینه فروش واحدهای مسکونی از مناطق پرطرفدار به شمار می‌آید.

در حالت کلی از تمام معاملات انجام شده در این ماه از سال ۷۳ درصد از کل معاملات مربوط به منطقه‌های ۱۵، ۸، ۷، ۱، ۱۴، ۱۰، ۴، ۳، ۸ و۲ می‌باشد. در حالت کلی طبق اخبار و اطلاعات مربوط به معاملات و بازار مسکن در ۹ ماهه اول سال جاری تعداد معاملات انجام شده از یک کاهش ۲۵٫۶ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

مراحل خرید خانه در تهران

برای خرید خانه در تهران ابتدا باید یک مشاور املاک معتبر و با تجربه را انتخاب کنید، که شما خانه مورد نظر خود را بسته به اینکه آپارتمانی یا ویلایی باشد را به مشاورین املاک معرفی می‌کنید و سپس منطقه مورد نظر، شرایط خانه، امکانات رفاهی و تفریحی مناطق مورد نظر را به درستی برای کارکنان مشاورین املاک مشخص می‌کنید. سپس آن‌ها با توجه به میزان بودجه و پول شما را به بهترین نحو راهنمایی می‌کنند و موردهای موجود را به شما نشان می‌دهند و بعد از انتخاب خانه‌ی مورد نظر خود برای عقد قرار داد و تنظیم سند اقدام می‌کنید که بهتر است تمام موارد مندرج  در سند را به خوبی بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید.

از محل وام مسکن یکم، 30 هزار زوج ایرانی صاحب خانه شدند

خرید خانه در تهران نیازمند چه بودجهایی میباشد؟

همانطور که می‌دانید خرید خانه در تهران نیازمند پول نسبتاً زیادی می‌باشد. در واقع با بودجه پایین برای خرید خانه در تهران باید به سراغ منطقه‌های پایین شهر بروید که عموماً جای مناسبی برای زندگی محسوب نمی‌شود.

طبق معامله‌های انجام شده و آمارها ارزان‌ترین آپارتمان‌ها در تهران که فاقد امکاناتی مانند آسانسور، پارکینگ و انباری هستند، که چیزی حدود ۲۵۰۰ تا ۳ میلیارد ریال می‌باشند که به جرات می‌توان گفت جای مناسبی هم از لحاظ شرایط خانه و هم از لحاظ امکانات رفاهی و آموزشی و درمانی به شمار نمی‌آید.

بنابراین برای خرید یک خانه خوب و مناسب که امکانات خوبی از همه لحاظ داشته باشد و از لحاظ منطقه‌ای در سطح بالایی باشد باید از بودجه‌ی نسبتاً بالایی برخوردار باشید.