علی نبیان به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در کشور، اظهار داشت: برای این که بتوانند کنترل قیمت را در بازار مسکن عملی سازند دست به اجرای برخی برنامه ها زده اند که از جمله آن ها می توان به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد. از جمله اولویت هایی که وزارت راه و شهرسازی برای بهبود این بازار در نظر گرفته است، متوسل شدن به احداث ۴۰۰ هزار مسکن است که به گفته کارشناسان و فعالان حوزه مسکن می تواند گره گشا بوده و بازار مسکن را متعادل سازد.

ایشان در حاشیه بازدید از طرح آرمان عنوان کردند: این واحد های مسکونی را در سال ۹۸ و ۹۹ خواهند ساخت و به عنوان طرحی ملی از آن ها یاد می شود.

از این رقم، ۲۰۰ هزار مسکن را در شهر های جدید خواهند ساخت، ۱۰۰ هزار واحد را در قالب ساخت خانه در بافت های فرسوده شهری، اجرا خواهند کرد و ۱۰۰ هزار واحد به دستان بنیاد مسکن ساخت و احداث خواهد گردید.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: این اقدام را در قالب دو طرح اجرایی خواهند کرد نخست این که اراضی و زمین های مورد نیاز در شهرستان ها را تأمین خواهند کرد و دوم این که در زمین هایی که توسط سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده است، ساخت واحد ها را استارت خواهند زد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان نمود: تعداد واحد های مسکونی مهر نیمه کاره در سطح کشور به ۵۰۰ هزار واحد می رسد که استانداران و جانشینی معاونت عمرانی استانداری ها پیگیری این طرح را انجام می دهند.

به گفته این مقام مسئول، وظیفه تکمیل کردن واحد های مسکونی مهر در شهر هایی که جمعیت آن ها بالغ بر ۲۵ هزار نفر برآورد شده است، بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن خواهد بود، در شهر هایی که جمعیت آن ها کمتر از ۲۵ هزار نفر برآورد شده از طریق بنیاد مسکن و شهر های جدید عملیاتی می گردد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بهره برداری و افتتاح واحد های مسکونی مهر عموما ماهانه و هر ماه انجام می شود، مگر این که واحدی دارای مشکل حقوقی باشد که تا مشکلش حل نشود نمی توان آن را به بهره برداری رساند.

به گفته نبیان، اجرا و پیاده سازی طرح های بازآفرینی شهری در قسمت های مختلف از شهر های متفاوت، در جهت کنترل کردن قیمت ها عملیاتی خواهد شد.

  • منبع خبر : شهرخبر