فروش آپارتمان امروزه با این شرایط حاکم بر اوضاع اقتصادی و بازار مسکن به یک دغدغه و مشکل بزرگ برای بسیاری از افرادی که قصد فروش آپارتمان خود را دارند تبدیل شده است.

در واقع بسیاری از افرادی که قصد فروش واحد مسکونی خود را دارند ممکن است ماه‌ها موفق به فروش آپارتمان خود نشوند، یا اینکه بعد از یک مدت طولانی آن را با یک قیمت بسیار پایینی به فروش برسانند و نتواند این کار را به درستی و به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

لازم به ذکر است که عدم آگاهی در زمینه فروش واحدهای مسکونی می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد. از اینرو برای اینکه بتوانید از فروش واحد مسکونی خود راضی شوید بهتر است از طریق دفاتر مشاور املاک اقدام نمایید و از کارشناسان ماهر آن برای فروش کمک بگیرید.

نکات مهم در فروش آپارتمان

بهتر است بدانید که فروش آپارتمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. بعضی از این نکات به طور مستقیم به مالک آپارتمان بستگی دارد و شامل نکات مربوط به داخل آپارتمان و شرایط عمومی واحد مسکونی می‌باشد، همچنین بعضی از نکات دیگر به روش و نحوه فروش ملک و واحدهای مسکونی مربوط می‌باشد.

بهتر است بدانید برای فروش واحدهای مسکونی که امروزه یکی از مسائل پیچیده و سخت به شمار می‌آید باید از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی و سایت‌های معتبر اقدام به فروش نمایید. زیرا این روش یکی از مهم‌ترین و معتبرترین روش‌های فروش به شمار می‌آید.

زیرا کارشناسان دفاتر مشاور املاک با استفاده از تجربه و تخصص خود متقاضیان فروش را به بهترین نحو ممکن راهنمایی می‌کنند و آن‌ها را از آخرین اخبار مسکن و قیمت مسکن مطلع می‌کنند. کارشناسان مجرب متقاضیان را راهنمایی می‌کنند تا یک قیمت بسیار مناسبی را برای آپارتمان خود در نظر بگیرند و قیمت را به صورت کاملاً حرفه‌ای برآورد می‌کنند. بهتر است بدانید که قیمت پیشنهادی که در سایت املاک گذاشته می‌شود به فروش فوری آپارتمان و یا اینکه با تاخیر فروخته شود به طور چشمگیری تاثیر می‌گذارد.

پیشنهاد افزایش وام مسکن توسط دولت در دست بررسی است

همچنین برای اینکه بتوانید آپارتمان خود را با یک قیمت بسیار مناسبی به فروش برسانید بهتر است در صورت داشتن ایرادهای جزئی آپارتمان به رفع آن‌ها اقدام نمایید. برای مثال بدون نقص بودن بعضی وسایل مانند سیستم روشنایی، دستگیره‌ها، شیرآلات و لولای در و پنجره‌ها از توجه بسیار مهمی برخوردار می‌باشد.

همچنین حتی‌الامکان سعی کنید سرویس‌های بهداشتی و حمام، سینک ظرفشویی کف آپارتمان و سقف در موقعی که خریدار برای تماشای آپارتمان به منزل شما می‌آید تمیز و پاکیزه باشند زیرا این نکات به ظاهر جزئی تاثیر بسیار چشمگیری در انتخاب خریدار و نحوه‌ی تصمیم‌گیری او خواهد داشت.

همچنین در هنگام بازید مشتری بهتر است او را تنها بگذارید تا با دقت بیشتری بتواند همه جای آپارتمان را بازدید کند. بهتر است بدانیدکه از قرار دادن وسایل اضافی و بزرگ در هنگام بازدید خریدار در آپارتمان خودداری کنید. همچنین در هنگام فروش واحد مسکونی بهتر است تا حدودی منعطف باشید.

بهتر است در آگهی که برای فروش آپارتمان خود ارائه می‌دهید همه‌ی جزییات مربوط به شرایط عمومی خانه و امکانات رفاهی و منطقه‌ای که در آپارتمان در آن واقع شده است را به بهترین نحو ممکن شرح دهید. در حالت کلی اگر آپارتمان شما داری یکسری کم و کسری‌ها باشد بهتر است آن‌ها را با دقت بر طرف نمایید.

همچنین برای اینکه بتوانید آپارتمان خود را به بهترین نحو به فروش برسانید باید به بازار حاکم بر مسکن و قیمت آن به خوبی اطلاع داشته باشید. در حالت کلی با رعایت کردن این نکات اصولی می‎توانید ملک خود را به راحتی و به به بهترین نحو ممکن به فروش برسانید.

زمان مناسب برای فروش آپارتمان

برای اینکه بتوانید از فروش آپارتمان خود راضی باشید باید با مشاوره با کارشناسان مجرب در زمینه خرید و فروش مسکن و همچنین آگاهی از آخرین اخبار مربوط به مسکن زمان مناسب برای فروش آپارتمان را پیدا کنید. طبق نظر کارشناسان فروش آپارتمان با توجه به شرایط اقتصادی و بازار طلا و دلار همیشه در دارای یکسری فراز و نشیب‌های خاصی بوده است. اما در شرایط کنونی بهترین زمان برای فروش آپارتمان موقعی است که قیمت ملک با اینکه در حال بالا رفتن باشد از یک نوعی ثبات نیز برخوردار باشد.

مشاوران املاک خواهان رشد قیمت مسکن نیستند

فروش آپارتمان مبله

بهتر است بدانید که امروزه فروش آپارتمان مبله به طور بسیار چشمگیری در شهرهای بزرگ رواج پیدا کرده است، افرادی زیادی به خرید آن تمایل پیدا کرده‌اند. بهتر است بدانید که فروش آپارتمان مبله کاری دشوار و سخت در مقایسه با  آپارتمان غیر مبله می‌باشد. از مزیت‌‌های این نوع آپارتمان‌ها این است که از دست مشکلات مربوط به اسباب کشی به طور چشمگیری راحت می‌شوید و دیگر نگرانی مربوط به آن را نخواهید داشت و نیازی به جابجایی وسایل منزل نخواهید داشت. بهتر است بدانید که در آپارتمان‌های مبله تمام وسایل لازم و ضروری زندگی وجود دارد. لازم به ذکر است برای اینکه بتوانید یک فروش موفقی را در این زمینه داشته باشید باید تمامی وسایل موجود در آپارتمان خود را به طور بسیار دقیقی توصیف کنید.