فروش آپارتمان با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن در سال ۹۷ به کاری بس سخت و دشوار برای متقاضیان تبدیل شده است، به طوریکه همواره با فراز و نشیب‌های بسیاری برخوردار بوده است. اما با این شرایط نگرانی و دغدغه‌ها کمکی به فروش واحد مسکونی شما نخواهد کرد.

در این شرایط باید با پیدا کردن یکسری راه حل های اصولی و منطقی برای به فروش رساندن واحدهای مسکونی خود کمک کنید. همچنین با رعایت بعضی نکات موثر در فروش آپارتمان باعث سرعت بخشیدن به فروش واحد مسکونی خود شوید.

طبق نظر بسیاری از کارشناسان متخصص املاک بازار آپارتمان‌های مسکونی به طور بسیار چشمگیری تحت تاثیر شرایط اقتصادی حاکم بر بازار مسکن بوده است. در حالی که قیمت آپارتمان‌های اداری و تجاری در مقایسه با آپارتمان مسکونی این چنین نیست و همواره در حال تغییر نمی‌باشد و به ندرت در حال نوسان می‌باشد.

در حالت کلی فروش آپارتمان‌های اداری و تجاری در مقایسه با آپارتمان‌های مسکونی بسیار راحت و آسان بوده است و در مدت زمان کمی انجام‌پذیر می‌باشد. در این شرایط فروش واحدهای مسکونی به یک مدیریت صحیح از سوی دولت نیاز دارد به این صورت که با افزایش مقدار وام‌های مسکن قدرت خرید متقاضیان را افزایش دهد تا آن‌ها بتوانند اقدام به خرید آپارتمان نمایند.

بررسی تسهیلات مسکن برای خرید خانه

قوانین فروش آپارتمان

لازم به ذکر است قبل از خرید خانه بهتر است از صحت سند ملک مورد نظر به درستی مطمئن شوید این کار را با مراجعه به دفترخانه‌های اسناد رسمی به راحتی می‌توانید پیگیری نمایید. همچنین طبق قوانین فروش آپارتمان باید تعداد واحدهای خریداری شده در سند اصلی ذکر شود تا معامله مورد نظر دچار مشکل نشود.

همچنین طبق قوانین مربوط به فروش آپارتمان، باید حتماً در سند اصلی قید شود که خریدار چند واحد از آپارتمان خریداری نموده است، در سند باید میزان زیربنای ساختمان با دقت خاصی مشخص شود. همچنین یکی از قوانین اصلی و قابل توجه مربوط به فروش واحدهای مسکونی این است که با فروشنده اصلی یا و کیل او معامله را انجام دهید.

فروش آپارتمان غیرقانونی

امروزه در کشورمان ایران فروش آپارتمان‌های غیرقانونی به طور چشمگیری در بین افراد گسترش پیدا کرده است. بهتر است بدانید که آپارتمان غیرقانونی شامل آپارتمان‌هایی است که دارای تعداد طبقات بیشتری از مقدار ذکر شده در قرار داد باشد، همچنین ساخت آپارتمان‌هایی که در اراضی ملی و یا زمین‌های وقفی ساخته شده‌اند نیز در رده آپارتمان‌های غیرقانونی محسوب می‌شود.

در بعضی مواقع ممکن است آپارتمان با متراژی کمتر از آنچه که در سند ذکر شده ساخته شده باشد که این موضوع نیز جزء آپارتمان‌های غیرقانونی محسوب می‌شود. یکی دیگر از مواردی که جزء آپارتمان‌های غیرقانونی به شمار می‌آید تجاوز به ساختمان‌های کناری و یا حریم هوایی کوچه در طبقات فوقانی است. باید توجه داشته باشید برای فروش آپارتمان غیرقانونی نیز یکسری قوانین خاص در نظر گرفته شده است که توجه به آن‌ها بسیار ضروری و اساسی می‌باشد.

قوانین حاکم بر فروش آپارتمان غیرقانونی

لازم به ذکر است که فروش آپارتمان‌های غیرقانونی دارای یکسری قوانین خاصی به این شرح می‌باشد. یکی از قوانین حاکم بر ای فروش این نوع آپارتمان‌ها قوانین مربوط به محل ساخت بنا می‌باشد طبق این قانون شخص ابتدا باید مجوزهای لازم را برای ساخت بنا از اداره‌های مربوطه با دقت دریافت کند. همچنین رعایت تمامی اصل‌های ایمنی ساختمان لازم و ضروری است و در صورت کوتاهی و قصور در این زمینه مهندسان، کارفرمایان و مالکان موظف به پرداخت جریمه و همچنین حبس می‌شوند.

همچنین در صورتیکه فرد قصد ساختن آپارتمان را دارد باید یک طبقه از آپارتمان را به عنوان پارکینگ برای ساکنان آن در نظر بگیرد. یکی دیگر از موارد قانونی که باید در فروش این نوع آپارتمان‌ها به خوبی رعایت شود قوانین مربوط به تفکیک اراضی می‌باشد، طبق این قانون محدوده هر زمین باید توسط دیوار و یا فنس با دقت تمام جداسازی شوند زیرا هرگونه ورود به زمین دیگر جرم محسوب می‌شود.

آشنایی با نکات مهم و طلایی خرید آپارتمان در سال ۹۸

تاثیر فروش آپارتمان‌های ارزان قیمت بر روی بازار مسکن

بهتر است بدانید هر ملکی را که دارای قیمت ارزانی باشد همیشه جای خوبی برای زندگی کردن نخواهد بود و در آینده مشکلاتی را برای خریداران آن‌ها به وجود خواهد آورد. همانطور که می‌دانید بیشتر این آپارتمان‌های ارزان قیمت دارای مشکلاتی مانند خرابی سیم‌های برق، نم دادن لوله‌ها و استفاده از بتن نامرغوب و مواد بی‌کیفیت در ساخت و ساز آن‌ها می باشد.

بهتر است بدانید که این خانه‌ها فقط دارای ظاهری شیک هستند که مشتریان را فریب می‌دهند و از لحاظ مواد  و مصالح بکار رفته در آن دارای مشکل می‌باشد. در واقع خرید این آپارتمان‌های ارزان قیمت به طور چشمگیری باعث بی‌ارزش کردن آپارتمان‌های با کیفیت شده است.