همه کارکنانی که مشمول قانون کار می شوند، لازم است از در اردیبهشت ماه ۱۶۰ هزار تومان دریافت نمایند که ۶۰ هزار تومان از این رقم مربوط به مابه التفاوت حق مسکن مرتبط با فروردین ماه می باشد.

شورای عالی کار در سال گذشته، حق مسکن کارگران و کارکنانی که مشمول قانون کار می شوند را ارتقا بخشید و آن را از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رساندند و با رشد ۶۰ هزار تومانی همراه ساختند.

در صورتی این مصوبه شورای عالی کار به مرحله اجرا می رسید که هیأت دولت آن را بپذیرد و موافقت خود را با آن اعلام نماید، در دهمین روز از اردیبهشت ماه سال جاری، معاون اول رئیس جمهور طی ابلاغیه ای اظهار داشت: همه کارکنان مشمول قانون کار در اردیبهشت ماه امسال به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، کمک هزینه مسکن دریافت نمایند.

در این ابلاغیه کاملا شفاف و صریح عنوان شده است که کارگران بایستی حق مسکن را از فروردین ماه أخذ نمایند.

از این رو تمام کارفرمایان موظف و مکلف هستند که علاوه بر این که حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی را در اردیبهشت ماه در اختیار کارگران و کارکنان مشمول قانون کار پرداخت می کنند، ۶۰ هزار تومانی که در فروردین ماه به آن ها پرداخت نشده است را نیز به حساب آن ها واریز نمایند. تمام کارفرمایانی که این قانون را نادیده بگیرند و به آن بی توجه باشند، متخلف به حساب خواهند آمد.

  • منبع خبر : شهرخبر