حسن روحانی ضن دیدار با فعالان امداد و نجات سیل زدگان، تأکید کرد: واحد های مسکونی تخریب شده باید هرچه سریع تر بازسازی شده و مورد مرمت و تعمیر قرار بگیرند. با توجه به گرمی هوا طی ماه های آینده بایستی همه تلاششان را به کار بگیرند تا این واحد ها را تا انتهای تیرماه مرمت کرده و در اختیار صاحبانشان قرار دهند.

ریاست جمهوری با اشاره به این که همه باید در راستای مرمت و بازسازی واحد های مسکونی، تمام تلاششان را به عهده بگیرند، اظهار داشت: در این خصوص سؤالاتی را از کمیته امداد مطرح نمودم که آن ها بازسازی واحد ها را در بازه ای ۹ ماهه متعهد شدند، و من از قرارگاه خاتم، بنیاد مسکن و وزیر کشور درخواستم این است که به گونه ای بازسازی واحد های مسکونی را در دستور کار قرار دهند که مردم بتوانند برای عید مجددا به خانه های خودشان بازگردانند، و مطمئنا سازمان برنامه و بودجه اعتبار ها و بودجه های مورد نظر را برای نیل به این هدف تأمین خواهد نمود.

خانه های سیل زدگان چه موقع تحویل داده خواهد شد؟

عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور، از زمان تحویل واحد مسکونی مربوط به سیل زدگان سخن گفت. ایشان ضمن حضور در جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، اظهار داشتند: بر اساس تأکیدات ریاست جمهوری واحد هایی که در اثر سیل تخریب شده اند تا عید سال ۹۹ در اختیار صاحبانشان قرار خواهند گرفت، و آن دسته از واحد هایی که تنها نیازمند بازسازی و مرمت هستند تا پایان خردادماه بازسازی شده و به دست مالکانشان خواهند رسید. تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت که زمان های اعلام شده نیازی به تمدید نداشته باشند، و مردم نهایتا تا انتهای خرداد ماه بتوانند واحد های بازسازی شده خود را تحویل گرفته و در آن مستقر شوند. وی ادامه داد: همه واحد هایی که نیازمند بازسازی هستند را شناسایی کرده ایم، و اقداماتی را برای جبران این خسارت ها در دستور کار قرار داده ایم. مصالح مسکونی را در حجم های انبوه خریداری کرده ایم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بازسازی را با سرعت هرچه تمام تر به پایان ببریم. وی افزود: بازسازی مناطق سیل زده را تقسیم بندی کرده ایم و نهاد های مختلف از جمله بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد و .. با همکاری و مشارکت هم در نظر دارند بازسازی این واحد ها را مشارکتی پیش برده و به نقطه پایان ببرند. ایشان در خصوص وضعیت زندگی مردم سیل زده در شرایط کنونی گفتند: بیش از ۱۰۰ هزار مورد وسایل زندگی تأمین شده است که با آماده شدن واحد های مسکونی آن ها را در اختیار سیل زدگان قرار خواهند داد.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد