این روز ها شهرک اندیشه کرج با استقبال زیادی از سوی خریداران و مستأجران همراه شده است و بسیاری از افرادی که به دنبال خرید یا اجاره واحد های مسکونی هستند همواره مایلند در این شهرک واحد های مدنظر خود را اجاره نموده و یا خریداری نمایند.

آنان که نمی توانند به اجاره واحد های مسکونی در تهران دست بزنند و یا خانه ای را در تهران خریداری نمایند عموما به سمت شهرک اندیشه روی می آورند بلکه با قیمت های ارزان و مناسب تر بتوانند در شهرک اندیشه واحدی را خریداری کرده و یا اجاره نمایند.

مکان دقیق شهرک اندیشه و امکاناتی که این شهرک در بر دارد؟

شهر جدید اندیشه به عنوان یکی از شهر هایی شناخته می شود که در شرایط فعلی در اطراف تهران قرار دارد و واحد هایی که در این شهر هستند دارای قیمت های مناسب برای خرید و اجاره می باشند. در بخش مرکزی شهرستان شهریار، این شهرک وجود دارد که از ۶ فاز مسکونی بهره مند می باشد که در هر کدام از این فاز ها واحد های آپارتمانی و یا ویلایی مشاهده می شود. اندیشه با تهران ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و از نظر جغرافیایی در ۷ کیلومتری جنوب شرقی کرج و ۳ کیلومتری شمال غربی شهریار واقع گشته است.

از سال ۶۷ بود که ساخت واحد های مسکونی و بساز و بفروش این واحد ها در دستور کار قرار گرفت، در همین سال بود که زمین های متوسط متراژ را در اختیار فرهنگیان قرار دادند رفته رفته افراد دیگری هم برای زندگی در اندیشه به سراغ این شهرک جدید آمدند، کم کم ساخت واحد های مسکونی در اندیشه رونق گرفت و از واحد هایی با تعداد طبقات مختلف رونمایی شد و سپس آپارتمان های چند طبقه در شهرک اندیشه هم مشهود شدند.

عموما بیشتر آنان که در شهرک اندیشه زندگی می کنند کاسبان و کارمندان هستند که محل کارشان در قسمت ها و مناطق متفاوت تهران قرار دارد، و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا خودرو های شخصی راهی محل کارشان در تهران می شوند، این افراد هم محله هایی خود را هم تا محل کارشان می رسانند تا از این طریق هم کسب درآمدی داشته باشند.

آنان که در دیوار به دنبال آپارتمان های واقع در شهرک اندیشه هستند به چند دلیل این شهرک را برای خرید واحد های مسکونی انتخاب می کنند، هوای خوب این منطقه از جمله این دلایل است ضمن این که دارای مغازه ها و پاساژ های بسیار متنوعی است و واحد های مسکونی را به بهای خیلی ارزانی می توان خریداری و تهیه نمود. اهالی این شهرک تمام مایحتاج خود را می توانند درون شهرک تأمین نمایند و هیچ نیازی به این وجود ندارد که راهی کرج و یا تهران شوند.

علاوه بر امکاناتی همچون آب و برق ، اداره گاز هم در سال ۸۵ وارد این شهرک شد تا این شهرک مشکلی برای زندگی نداشته باشد و آنان که متقاضی زندگی در این شهرک هستند با خیال آسوده تری بتوانند برای تهیه مسکن اقدام نمایند.

این شهر دارای امکاناتی است که می توان برای اشتغال هم روی آن حساب باز کرد، عده ای از اهالی این شهرک به تدریس های خصوصی می پردازند و یا مغازه ها و فروشگاه هایی راه اندازی می کنند و به این واسطه به درآمد های مناسب دست می یابند. این امر سبب می شود نیازی نباشد دائما به تهران بروند و نیازمند رفت و آمد به تهران باشند.

در این شهرک با قیمت های مناسب می شود به خرید مسکن دست زد به عنوان مثال برای خرید آپارتمانی ۴۷ متری که ۸ سال از ساخت آن می گذرد، به همراه ۶۰ میلیون تومان وام بانکی با این حساب که بتوانید این واحد را به مبلغ ۴۰ میلیون تومان رهن بدهید، می شود به مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان پول نقد، آن را از روی سایت دیوار خریداری کرد بدیهی است چنین واحدی با شرایط رفاهی مشابه در تهران یا دیگر شهر های جوار پایتخت بسیار بیشتر خواهد بود. از این رو شهرک اندیشه برای آنان که مایلند به ازای پرداخت هزینه های کمتر صاحب مسکن شوند بسیار مناسب خواهد بود.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد