معاون وزیر راه و شهرسازی از نیاز به شعب جداگانه برای تعاونی های مسکن مهر خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر رایزنی هایی با قوه قضائیه در این خصوص در حال انجام است.

مازیار حسینی با تأکید بر این نکته که در شرایط فعلی بسیاری از مشکلات موجود به تعاونی های مسکن مهر بر می گردد، اظهار نمود: به عنوان مثال می توان به استان قم اشاره نمود که بالغ بر ۸۰۰ واحد از واحد های مسکونی مهر در این شهر باقی مانده است، در واقع تمام این واحد هایی که باقی مانده اند مربوط به تعاونی هایی می شوند که با مشکلات قضایی دست به گریبان بوده و دارای مشکلات حقوقی هستند.

حسینی افزود: وزیر راه و شهرسازی طی نامه ای به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارائه نمود و طی این نامه تصریح کرد که تعاونی های مسکن مهر بایستی برای جمع آوری جمعیت و گردآوری سرمایه گام های لازم را برداشته و تمهیداتی در نظر بگیرند ضمن این که مستقیما در زمینه ساخت و ساز واحد های مسکونی وارد نشده و در این راستا اقدام نکنند.

ایشان با اشاره به این که لازم است شعبی به شکل جداگانه برای رسیدگی به این امور در نظر گرفته شود، تصریح کرد: با قوه قضائیه در حال رایزنی هایی هستیم تا برای تعاونی های مسکن مهر، شعبی به شکل جداگانه در نظر گرفته شود، شعبی که بتوانند مفصلا در خصوص این مسئله تصمیماتی را اتخاذ نمایند. ایشان با بیان این کم مردم نمی توانند به تنهایی این مشکلات را حل و فصل نمایند، تصریح کردند: مشکلاتی که مربوط به تعاونی ها می شود مشکلاتی عظیم و ریشه دار هستند که انتظار می رود به دقت زیر ذره بین رفته و مورد بررسی و حل و فصل قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: برای این که بتوانیم چنین مشکلاتی را به بهترین شکل ممکن حل کنیم، باید تعاونی هایی را برای آن ها در نظر بگیریم، که این تعاونی ها می توانند تمام واحد های مسکن مهری که با مشکلات حقوقی و قضایی دست به گریبان هستند را شناسایی نموده و به تمام آن ها در اسرع وقت رسیدگی کنند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز