بر اساس داده هایی که در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، به ثبت رسیده است، طی ۲۳ روز ابتدایی اردیبهشت ماه، حجم معاملات انجام شده در تهران، ۶ هزار و ۶۰۰ مسکن بوده است.

سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، داده های مربوط به بازار مسکن تهران را طی روز های اخیر منتشر نموده است، که ارقام ارائه شده حاکی از آن است که حجم معاملات صورت گرفته در این ماه کمی اوج داشته است، با این حال رشد حجم معاملات در ماه میانی بهار هرگز به این معنا نیست که دوره رکود مسکن به پایان رسیده است و تمام شده و حتی بر اساس پیش بینی های انجام شده و برآورد های صورت گرفته دور از انتظار است که حجم معاملات در تهران طی اردیبهشت ماه از ۱۰ هزار فقره فراتر برود و بیشتر برآورد گردد.

به زعم این که آمار ها حاکی از آن است که حجم معاملات روندی صعودی داشته است با این حال، واسطه های ملکی بر این باور هستند که تعداد زیادی از آنان که به بنگاه های املاکی مراجعه می کنند متقاضیان مصرفی واحد های مسکونی و عموما خانه اولی هایی هستند که قیمت ها را بسیار فراتر از قدرت خرید خود می یابند و عنوان می کنند که توان خرید مسکن با چنین قیمت هایی را هرگز ندارند. و عموما این افراد دست خالی به خانه های خود بر می گردند. عموما این افراد همان خانه اولی هایی هستند که موعد اخذ وامشان از صندوق سپرده وام مسکن یکم فرارسیده است و هرچه زمان بگذرد در این خصوص متضرر می شوند و بهتر است که در حال حاضر با وام دریافتی درصدد خریداری مسکن بر بیایند. از این رو با این که قیمت ها را بالا می پندارند اما باز هم این بازار را ترک نکرده اند و به دنبال پیدا کردن واحدی با قیمت مناسب تر هستند.

از این رو گفته می شود بیشتر معاملاتی که طی روز های اخیر به ثبت رسیده متعلق به آن هایی بوده است که درصدد احسن کردن واحد های مسکونی خود بوده اند، قسمتی از معاملات صورت گرفته در تهران طی سه روز اخیر را می توانید در جدول زیر شاهد باشید.

مروری بر بازار مسکن تهران طی سه روز اخیر

  • منبع خبر : شهرخبر