محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: وضعیت آنان که در انتظار واحد مسکونی مهر خود هستند به زودی مشخص خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، تمام آنان که سال هاست چشم به راه واحد های مسکونی مهر خود هستند، به زودی واحد های تعیین تکلیف شده مسکن مهر را دریافت خواهند کرد و اقداماتی در خصوص تعیین تکلیف کردن همه واحد های مسکونی مهر در دست انجام است. این مقام مسئول، صحبت هایش را این طور ادامه داد: در پردیس ۵ هزار واحد مسکونی مهر در دو هفته گذشته، افتتاح گردید و به بهره برداری رسید، ضمن این که هفته گذشته شاهد افتتاح ۷ تا ۸ هزار واحد مسکونی مهر در پرند و هشتگرد بودیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شهر های مختلف تعیین تکلیف کردن واحد های مسکونی مهر و تحویل آن ها به متقاضیان در دست انجام قرار دارد، ضمن این که در برخی از استان ها چون خراسان جنوبی، این طرح بزرگ رو به اتمام است و در ایستگاه آخر قرار دارد.

وی اظهار داشت: این ها همه راهکار هایی هستند که تقویت و بهبود بازار مسکن را به همراه دارند و ما تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا حوزه مسکن را بهبود داده و آن را با اثرات مثبتی همراه سازیم.

اسلامی عنوان کرد: در نظر داریم که ساخت مسکن را برای اقشار متوسط به پایین جامعه رونق ببخشیم و این امر را مهم ترین هدف خود می دانیم. وزیر راه و شهرسازی اذعان نمود: برای دهک های کم بضاعت جامعه که شامل دهک یک و دو می شود تعاملات و توافق هایی با کمیته امداد و سازمان بهزیستی به عمل آمده و قسمتی از واحد های مسکونی مهر به آن ها واگذار گردیده است.

ایشان با بیان این نکته که زمین و اراضی که از سمت دولت برای ساخت واحد های مسکونی در نظر گرفته شده است، مشارکتی است، عنوان کرد: پولی به ازای واگذاری این واحد های مسکونی دریافت نخواهد شد. اسلامی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۸، بودجه ای برای بخش ساختمان در نظر گرفته شده است به نوعی که بتوان حجم ساخت و ساز ها را افزایش داد و این بازار را به نقطه مطلوب تری رساند. وی افزود: تمام هدفمان این است که ساخت و ساز واحد های مسکونی را رونق بخشیده و آن را تسهیل نماییم. وزیر راه و شهرسازی در بخشی از صحبت هایش عنوان کرد: در حال حاضر تعداد واحد های خالی در کشور زیاد است از این رو با همکاری دولت سیاست هایی را در دست انجام قرار داده ایم که به زودی در خصوص جزئیاتش اطلاع رسانی خواهیم کرد. اسلامی افزود: در شهر پردیس همه کار ها مربوط به مدت های قبل است و کار جدیدی در حال انجام نیست از این رو گزارش هایی که حاکی از آن است محیط زیست از ساخت واحد های مسکونی مهر شاکی شده است، صحت ندارد. وی ادامه داد: تمام کاری که که وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر در پردیس در حال انجام است، مربوط به تعهدات گذشته می باشد و در شرایط فعلی هیچ کار جدیدی در حال انجام نیست.

بر اساس قرارداد هایی که با مردم بسته ایم تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا ساخت واحد ها را به پایان برده و آن ها را واگذار نماییم. ایشان ادامه دادند: بی تردید این امر برای ما مقدور نیست که به مردم خانه و مسکن بدهیم اما می توانیم برای آن ها مدرسه، مراکز فرهنگی و درمانی بسازیم. در تمام مناطقی که مردم حضور دارند و زندگی می کنند لازم است بهترین مراکز و مناطق تفریحی اعم از فضا های سبز ساخته شود تا بتوانند در محیطی سالم زندگی کنند.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد