سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی با اشاره به این نکته که فراکسیون با وزیر راه و شهرسازی جلسه ای داشته است، درباره جزئیات این جلسه این طور گفت: با حضور محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در روز یکشنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت ماه، جلسه ای در راستای بررسی وضعیت بازار مسکن و قیمت واحد های مسکونی برگزار گردید.

محمد اسلامی اظهار نمود وزارت راه و شهرسازی برنامه هایی را برای کنترل قیمت مسکن در دست انجام دارد و میزان رشد قیمت مسکن وابسته به رشد قیمت دیگر کالا ها می باشد.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی، این طور صحبت هایش را ادامه داد: یکی از فاکتور هایی که می تواند به ثبات قیمت مسکن کمک کند، متعادل سازی میزان عرضه و تقاضای واحد های مسکونی است، بر اساس صحبت های انجام شده، قرار است در سال ۹۸، ۶۰۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد را در شهر های جدید خواهند ساخت و ۴۰۰ هزار مسکن را در شهر هایی با جمعیت بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بالا خواهند برد.

لاهوتی افزود: به گفته وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال جاری حدود ۵۰۰ هزار مسکن مهر تکمیل شده و در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.

ایشان با تأکید بر این نکته که در جلسه برگزار شده، توضیحاتی در خصوص پروژه های ناتمام عمرانی ارائه نمود و عنوان کرد: اولویت اول به پروژه هایی بر می گردد که پیشرفت فیزیکی ثبت شده برای آن ها ۸۰ درصد است، و اولویت بعد مربوط به واحد هایی  است که میزان پیشرفت آن ها بین ۵۰ تا ۸۰ درصد برآورد شده است.

نماینده مردم شریف لنگرود، عنوان نمود: وزیر راه و شهرسازی در بخشی از صحبت هایش اظهار نمود که حدود ۴۰ درصد واگن های قطار فرسوده هستند و لازم است نمونه هایی برای جایگزین کردن آن ها مورد استفاده قرار بگیرند.

لاهوتی ادامه دادند: به گفته وزیر راه و شهرسازی، سیلاب های اخیر حدود ۱۲ هزار کیلومتر از جاده ها را دچار آسیب کرده و تخریب نموده است، که از این رقم حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن ها بازگشایی شده اند.

  • منبع خبر : شهرخبر