محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: فاکتور های زیادی وجود دارند که بر بازار مسکن اثر می گذارند و از مهم ترین های آن ها شرایط اقتصادی جامعه است که یک جو روانی را در کشور به راه می اندازد.

محمد اسلامی درباره نابسامانی هایی که در بازار مسکن به چشم می خورد، عنوان نمود: قیمت مسکن وابسته به فاکتور های زیادی است و تنها تحت تأثیر بازار مسکن نمی باشد حتی می توان ادعا کرد قیمت واحد های مسکونی کاملا نامرتبط با بازار مسکن است. به گفته اسلامی تلاطم و جو روانی حاکم بر کشور که ناشی از شرایط اقتصادی جامعه است سبب شده شاهد گرانی ها و رشد قیمت در بازار مسکن باشیم و بر هرج و مرج های این بازار دامن زده اند.می اظهار نمود: بازار مسکن وابسته به جنگ اقتصادی است و همه می دانیم چنین جنگی را بیگانه به راه می اندازد و مدیریت می کند.

وی با بیان این مسئله که حتی درج قیمت نامتعارف واحد مسکونی بر سایت ها و آگهی های اینترنتی از دیگر فاکتور هایی بود که چالش ها و تنش های سیاسی و اقتصادی را هویدا می ساخت، عنوان نمود: مهم ترین فاکتوری که بازار مسکن و قیمت واحد های مسکونی را دستخوش تغییر می سازد، شرایط عمومی بازار اقتصادی است.

اسلامی در بخشی از صحبت هایش اظهار نمود: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا تولید واحد های مسکونی را افزایش دهیم و در استان های مختلف کشور در حال افزایش ساخت و ساز واحد های مسکونی هستیم. از دیگر راهکار هایی که در دستور کار قرار داده ایم، ارائه مشوق ها و تسهیلاتی است که سازندگان و انبوه سازان واحد های مسکونی را راغب به ساخت مسکن می سازند.

وی افزود: با دلالانی که در بازار مسکن مشغول به فعالیت هستند لازم است برخورد های جدی به عمل آید، ضمن این که مقابله با محتکران و آنان که گران فروش هستند بر عهده قوه قضائیه قرار دارد.

  • منبع خبر : برنا نیوز