سید احسن علوی به عنوان نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: یک سامانه اطلاعات جامع در راستای شفاف سازی اطلاعات حوزه مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

ایشان با بیان این که طی روز های گذشته، رشد در قیمت مسکن مشاهده شده است، تصریح نمودند: تعدادی از سوداگران و دلالان که از بالا بودن قیمت مسکن سود می برند، طی روز های اخیر با درج قیمت مسکن در فضا های مجازی به آشفتگی این بازار دامن زدند که باعث رشد بیشتر قیمت ها شد.

وی افزود: تورم قیمتی در بازار مسکن نتیجه عملکرد دلالان و سفته بازان بوده است، از این رو کمیسیون عمران که به عنوان یکی از کمیسیون های تخصصی در حال ایفای نقش می باشد در نتیجه رایزنی های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، راه اندازی یک سامانه جامع اطلاعاتی را برای این وزارت، الزامی دانسته است. از این رو بر اساس تصمیم گیری های اتخاذ شده، یک سامانه برای بررسی این حوزه راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم سنندج در مجلس، عنوان نمود: چنانچه این سامانه ایجاد و راه اندازی شود آن گاه بازار مسکن به دستان دولت خواهد افتاد و این دولت است که با قدرت خود، چنین بازاری را مدیریت و کنترل می نماید. بر این اساس دیگر فعالیت های دلالان نیست که نرخ را تعیین می کند بلکه حرف اصلی را دولت می زند و نوسانات بازار مسکن به قدری می خوابد. به گفته این مقام مسئول، در چنین سامانه ای اطلاعات مربوط به نرخ و کیفیت مصالح ساختمانی درج خواهد گردید و الگویی مطرح می شود که بر اساس آن خرید و فروش واحد های مسکونی انجام بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، اذعان نمود: وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی این سامانه جامع اطلاعاتی، مطالعات اولیه را انجام داده است، و امید است هر چه سریع تر چنین سامانه ای راه اندازی و شروع به کار نماید با این امید که بتوانیم دست دلالان و سفته بازان را کوتاه کرده و بازار مسکن را قدری رونق ببخشیم.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز