حسام عقبایی به عنوان نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، از متعادل شدن نسبی بازار مسکن تا انتهای تابستان خبر داد و تصریح نمود: در حال حاضر رشد قیمت مسکن به نوعی بوده است که این بازار جایی کششی برای رشد بیشتر قیمت را نخواهد داشت و تمایل مالکان برای رشد بیشتر قیمت ها را نخواهد پذیرفت.

ایشان در خصوص وضعیت قیمت مسکن در دو ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: در دو ماه ابتدایی سال جاری شاهد تغییرات مشهودی در بازار مسکن نبوده ایم، با این حال، بررسی روند معاملات حاکی از آن است که حجم واحد های خرید و فروش شده در مقایسه با سال گذشته افت داشته است.

ایشان با بیان این که در معاملات مسکن شاهد رکود تورمی بوده ایم، اذعان نمودند: بر اساس پیش بینی های انجام شده تا انتهای تابستان امسال شاهد ثبات قیمت ها خواهیم بود و دور از انتظار است که تفاوت های فاحشی در قیمت مسکن اتفاق بیفتد.

به گفته این مقام مسئول، چنانچه شاهد ثبات در روند اقتصادی کشور باشیم و شرایط اقتصادی به همین منوال پیش برود،  قیمت مسکن به همین صورت باقی خواهند ماند و تفاوت زیادی را تجربه نخواهند کرد. چنانچه رشد قیمت مسکن اتفاق بیفتد، رکود در این بازار عمیق تر خواهد شد که اثرات زیانباری را به جا خواهد گذاشت.

به گفته عقبایی در شهر های مختلف توازن قیمتی در بازار مسکن مشاهده نمی شود، و این فاکتور موجب شده طی ماه های اخیر شاهد کاهش معاملات مسکن در بخش های غربی و مرکزی کشور باشیم ضمن این که در شهر های جدید و حومه کلانشهر ها، معاملات مسکن افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد قیمتی که در اسفند ماه سال گذشته، مشاهده شد، عنوان نمود: این بازار دچار رکود تورمی شده است و کماکان این شرایط بر بازار مسکن حاکم است، با این حال این بازار به میزان زیادی رشد قیمت را شاهد بوده است و دیگر کششی برای افزایش قیمت ها ندارد و نمی تواند تمایل مالکان به رشد قیمت را پذیرا باشد.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد