میرمحمد غراوی، ضمن شرکت در پنجمین کارگروهی که در راستای رسیدگی و پیگیری وضعیت سیل زدگان در استان گلستان برگزار شده بود، اظهار نمود: عملکرد بنیاد مسکن توسط بانک ها ارزیابی می گردد که مهم ترین ملاک ارزیابی در شرایط فعلی، تسهیلاتی است که توسط بنیاد مسکن در اختیار سیل زدگان قرار داده شده است.

این مقام مسئول در خصوص خسارت های وارده در اثر سیلاب های اخیر، جزئیاتی ارائه نمودند و تشریح کردند: تعداد واحد هایی که در اثر سیل تخریب شده و نیاز به ساخت مجدد دارند به ۷۳۰۰ واحد می رسد، ضمن این که تعداد واحد هایی که نیازمند تعمیر و نوسازی هستند نیز ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد معرفی شده است. ایشان افزودند: مهم ترین اولویت ما این است که ساخت و تعمیر مسکن مردم را در سریع ترین زمان ممکن محقق کنیم و هیچ زمانی را برای بازسازی واحد ها نباید از دست داد.

ایشان با بیان این که مردم به وام و تسهیلات نیاز دارند، عنوان کردند: باید عملکرد دستگاه های مربوطه، به نوعی باشد که وام ها و تسهیلات در نظر گرفته شده را سریعا در اختیار مردم بگذارند، ضمن این که بانک ها بنیاد هیچ کارمزدی به ازای تشکیل پرونده و ارزیابی از آن ها اخذ نمایند.

غراوی در قسمتی از صحبت هایش عنوان کرد: لازم به توضیح است که درج تمام جزئیات توسط دستگاه های اجرایی در سامانه سجاد ضروری است ضمن این که مدیران دستگاه های اجرایی باید در جلسات تشکیل شده در سه شنبه ها حضور داشته باشند.

سرپرستی استانداری استان گلستان افزود: گزارش کاملی توسط هلال احمر منتشر شده است که کمک های دولت، مردم و دیگر نهاد ها را کاملا جزئی معین می سازد.

ایشان با تأکید بر این نکته که در شرایط فعلی همراهی و همکاری بانک ها یک ضرورت اساسی است، اذعان نمودند: لازم است تا انتهای خرداد ماه، قرارداد های مربوط به واحد های مسکونی در بانک ها تنظیم و ثبت گردد.

غراوی در پایان صحبت هایش گفت: لازم است آمادگی های لازم در قسمت های زیربنایی حاصل شود و به محض این که دولت بودجه های در نظر گرفته را ارائه نمود، اقداماتی در این راستا در دستور کار قرار بگیرد.

تعداد واحد های آسیب دیده طی سیلاب اخیر در گلستان به ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد می رسد، که از این رقم چیزی حدود ۷ هزار و ۳۰۰ واحد را لازم است تخریب بازسازی نماییم و تعداد واحد هایی که لازم است مورد بهسازی و تعمیر قرار بگیرند به ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد می رسد.

  • منبع خبر : برنا نیوز