مشاوران املاک فعال در مناطق ۲۲ گانه تهران، عنوان می کنند طی هفته های اخیر متقاضیان مصرفی برای خرید و یا عرضه واحد های مسکونی کاهش پیدا کرده است و از شمار کسانی که به قصد خرید و یا فروش واحد هایشان به بنگاه های املاک مراجعه می کنند، کم شده است.

به گفته مشاوران املاک، دو دلیل عمده برای ریزش مراجعه به بنگاه های املاکی وجود دارد، که نخستین دلیل ناشی از ماه مبارک رمضان است. مشاوران املاک عنوان می کنند هر ساله در ماه مبارک زمان به دلیل مشغول بودن مردم به عبادات و انجام فرایض الهی، مراجعه به بنگاه های املاک و خرید و فروش واحد های مسکونی افت پیدا می کند.

به عنوان دومین عاملی که تمایل به معامله مسکن را در میان متقاضیان مصرفی کاهش داده است، بالا بودن قیمت هاست به نوعی که شکاف بسیار زیادی وجود دارد میان قدرت خریداران و قیمت هایی که از جانب فروشندگان واحد های مسکونی عنوان می شود.

به زعم این که در سال جدید شاهد شیب رشد کمتری در زمینه قیمت مسکن به نسبت نیمه دوم سال گذشته هستیم، با این حال، باز هم شاهد رشد ماهانه قیمت مسکن ولو اندک هستیم که این عامل سبب می شود متقاضیان مسکن به خصوص خانه اولی ها توان حضور در این بازار را نداشته باشند و خود را از این بازار کنار بکشند.

به گفته مشاوران املاک این فاکتور باعث شده است شاهد کم شدن تعداد مراجعات به بنگاه های املاک باشیم. به زعم این که در سال گذشته، میانگین قیمت واحد های مسکونی با رشد ۷۰ درصدی همراه بوده است، با این حال، سقف تسهیلات پرداختی از سوی نظام بانکی به متقاضیان دچار تغییر نشده و این عامل سبب شده است بسیاری از افراد نتوانند وارد بازار مسکن شده و به رؤیای خود جهت خانه دار شدن جامه عمل بپوشانند.

  • منبع خبر : شهرخبر