محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در آخرین روز های سفر خود به خراسان جنوبی، ضمن اشاره به این که قیمت مسکن طی ماه های اخیر به شدت رشد داشته است، اظهار داشت: کارگروهی را برای رسیدگی به وضعیت مسکن در وزارت راه و شهرسازی تشکیل داده ایم.

ایشان عنوان نمودند: کارگروهی را برای بررسی و رسیدگی به وضعیت مسکن در تهران تشکیل داده ایم که این کارگروه تشکیل شده از مسئولان و صاحب نظران هستند، و در نظر دارند با کمک گرفتن از ابزار های مالیاتی، ضابطه هایی را برای کنترل قیمت مسکن لحاظ نمایند.

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک، جزئیات مربوط به کار ها و برنامه های این کارگروه اطلاع رسانی خواهد شد ضمن این که کارگروه مذکور فعالیتش را از روز های پایانی ماه رمضان آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول، تصریح نمود: یکی از پروژه های بسیار مهم در خراسان جنوبی مربوط به راه آهن بیرجند می باشد که محل قرارگیری آن کریدور شرقی است.

اسلامی ادامه داد: از مهم ترین پروژه های وزارت راه و شهرسازی، مسیر ریلی چابهار، زاهدان، زابل، نهبندان، سربیشه، بیرجند، قائن، گناباد و یونسی می باشد، ضمن این که فعالیت های عمرانی مربوط به سه قطعه اول این کریدور استارت خورده و در دست انجام قرار دارد. به گفته وزیر راه و شهرسازی، بر اساس مطالبات و درخواست های مردم و مسئولان بیرجند درباره اتصال به شبکه راه آهن، اسناد مناقصه در دست طراحی و آماده سازی است و توأمان با انتخاب پیمانکار، قطعه ای از بیرجند آغاز خواهد شد.

اسلامی استارت این طرح را سه ماه آینده اعلام کرد و اذعان نمود: فرآیند هایی همچون فراخوان ارزیابی مقدماتی، آماده سازی ضمانت نامه ها توسط شرکت ها، تعیین صلاحیت شرکت ها و… به زمان زیادی نیاز دارد و به عنوان فرآیند های زمانبر شناخته می شوند بنابراین در خوش بینانه ترین حالت، آغاز این قطعه، سه ماه دیگر خواهد بود.

  • منبع خبر : برنا نیوز