بررسی ها حاکی از آن است که استقبال افراد از خرید اوراق بهادار بسیار کمرنگ شده است که این فاکتور افت قیمت اوراق را به همراه داشته و سبب شده قیمت اوراق تسه به کمتر از ۵۰ هزار تومان سقوط کند.

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که استقبال از خرید اوراق تسه کاهش یافته است که این فاکتور افت قیمت اوراق را به همراه داشته است. در بیشتر برگه های معاملاتی، تعداد اوراقی که به فروش رسیده است حتی از هزار برگه هم کمتر براورد شده است. تنها برخی از اوراق حق تقدم که تاریخ صدور آن ها به ماه های انتهایی سال ۹۷ و ماه های ابتدایی سال ۹۸ مربوط می شود به واسطه داشتن اعتباری دو ساله، با استقبال بیشتری همراه بوده اند و تعداد برگه های عرضه شده از این تسه بیشتر گزارش شده است.

در هفته گذشته، در حالی که بالغ بر دو ماه بود که اوراق بهادار با قیمت هایی در بازه ۴۰ هزار تومان مورد معامله قرار می گرفتند، مجددا قیمت اوراق بهادار با رشد همراه گردید و به کانال ۵۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرد. این درحالی است که بر اساس آخرین گزارشات، اوراق صادره در فروردین ماه سال ۹۸، با نرخ ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شده است با این حال نرخ تثبیت شده برای این اوراق ۵۳ هزار و ۱۳۰ تومان بوده است. اوراقی که در بهمن ماه سال گذشته صادر شده اند و با نماد معاملاتی ۹۷۱۱ نشان داده می شوند، قیمت ۵۳ هزار تومان را تجربه کرده اند با این حال حتی با قیمت ۴۹ هزار و ۵۲۷ تومان نیز به فروش رسیده اند.

۱۸ مورد از نماد های معاملاتی با قیمتی در بازه های ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان مورد معامله قرار گرفته اند، با این حال باز هم افت قیمت آن ها به کانال ۴۰ هزار تومان مشاهده شده است و تثبیت قیمت آن ها، ۴۹ هزار تومان برآورد شده است.

بر اساس آنچه در سامانه مشاوران املاک به ثبت رسیده، در اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد معاملات مسکن، افت ۴۷ درصدی را در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است، که این افت حجم معاملات تقاضا را برای اوراق بهادار نیز کمرنگ نموده و افت قیمت این دسته از تسهیلات را به همراه داشته است.

  • منبع خبر : شهرخبر