بررسی بازار مسکن حاکی از آن بوده است که در اردیبهشت ماه سال جاری، حجم معاملات انجام شده در تهران ۲ برابر بیش از ماه فروردین بوده است، این درحالی است که مقایسه وضعیت بازار مسکن در اردیبهشت ماه امسال به نسبت سال گذشته از افتی چشمگیر پرده بر می دارد که نشان می دهد بازار مسکن در شرایطی بحرانی است.

در فروردین ماه سال جاری، فروش آپارتمان به قدری اندک بود که عده ای عنوان می کردند بازار مسکن به یک خواب زمستانی عمیق فرو رفته است. بر اساس گزارشات ارائه شده در خصوص حجم معاملات در فروردین ماه سال جاری، تعداد واحد های فروخته شده در این ماه، از ۴ هزار فقره هم کمتر گزارش شده است رقمی که در سال های گذشته بسیار بیشتر بوده است. این عامل سبب شد بسیاری از فعالان بازار مسکن درباره وضعیت این بازار در اردیبهشت ماه هم ابراز نگرانی کنند و از رکود بازار در اردیبهشت ماه سخن بگویند. از سوی مشاوران املاک بر اساس آن چه در سامانه املاک کشور به ثبت رسیده، برآورد هایی صورت گرفت که افت معاملات را در اردیبهشت ماه امسال نشان می دهد، بر این اساس، افت ۴۰ درصدی حجم معاملات مسکن در مقایسه با اردیبهشت ماه سال گذشته، مشهود است.

در اردیبهشت ماه سال گذشته، شاهد فروش ۱۷ هزار فقره واحد مسکونی بودیم که به نوبه خود عدد بسیار بالایی است، با توجه به این که در اردیبهشت ماه پارسال، هنوز قیمت مسکن به اوج نرسیده بود، حجم معاملات بسیار بالا گزارش شده است که ناشی از استقبال خریداران از تهیه مسکن است. برخلاف این روز ها که مالکان کاملا لحظه ای برای واحد های مسکونی قیمت تعیین می کنند، در اردیبهشت پارسال، بازار مسکن ثبات بیشتری داشت که تمایل متقاضیان به خرید مسکن را افزایش می داد. این درحالی است که در اردیبهشت ماه سال جاری، هیچ رونقی در بازار مسکن گزارش نشده است و این بازار کاملا در رخوت و سستی بوده است.

میزان معاملات مسکن در اردیبهشت ماه امسال، از بهمن ماه سال گذشته اندکی بیشتر بوده است و از تعداد واحد های فروخته شده در اسفند ماه، قدری کمتر گزارش شده است.

مروری بر وضعیت بازار مسکن در نخستین هفته خرداد ماه

مروری بر وضعیت بازار مسکن در نخستین هفته خرداد ماه

  • منبع خبر : شهرخبر