مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار داشت: ما در برای تعیین سقف اجاره بها، هیچ برنامه ای نداریم و در این بازار به هیچ عنوان دخالتی نخواهیم داشت، و بر این عقیده هستیم که برنامه ریزی مربوط به این امور تنها به وزارت راه و شهرسازی مرتبط می شود.

بر اساس آنچه از سوی وزارت راه و شهرسازی گزارش شده است، متوسط قیمت مسکن به ازای هر متر مربع در فروردین ماه امسال ۱۱ میلیون و ۲۶۹ هزار تومان بوده است، درحالی که قیمت مسکن در تهران رشد ۱۰۳ درصدی را پشت سر گذاشته است، مهم ترین سؤال در حال حاضر این است که مالکان واحد های مسکونی به چه میزان حق دارند اجاره بها را افزایش دهند؟

به عنوان مهم ترین اصل، یکی از فاکتور هایی که بر نرخ اجاره بها اثر می گذارد، قیمت مسکن است، از این رو امسال در خصوص تعیین سقفی برای اجاره بها، صحبت هایی به میان آمد اما سازمان حمایت اعلام کرد در این راستا دخالتی نخواهد کرد و در بازار مسکن ورود پیدا نمی کند.

حمایت دولت از مستأجران

مصطفی قلی خسروی به عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: اجاره بها ظرف یکسال گذشته تنها ۳۲ درصد رشد را تجربه نموده است، بر این اساس در سال جاری هم شاهد رشد بیش از این نرخ اجاره بها نخواهیم بود و پیش بینی می شود بازار اجاره در همین وضعیت باقی بماند.

درحالی رئیس اتحادیه مشاوران املاک این طور درباره بازار مسکن سخن می گوید که مازیار حسینی به عنوان معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، اظهار نمود: کمیته ای در مجلس برای تعیین سقف اجاره بهای مسکن راه اندازی شده است ک مهم ترین هدف از تشکیل این کمیته، حمایت از مستأجران می باشد.

عباس تابش به عنوان مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اذعان نمود: ما نقشی در تعیین سقف نرخ اجاره بها نداریم و در این بازار ورود پیدا نخواهیم کرد، در واقع این وزارت راه و شهرسازی است که باید اداره این امور را به دست بگیرد و ما دخالتی در این امر نخواهیم داشت.

  • منبع خبر : شهرخبر