بررسی آمار های منتشر شده حاکی از آن است که حجم معاملات در اردیبهشت ماه دو برابر از آن چه برای فروردین به ثبت رسیده، بیشتر بوده است. این درحالی است که در مقایسه با اردیبهشت ماه سال پیش، افت ۴۰ درصدی را پشت سر گذاشته است.

بررسی دقیق بازار مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می دهد تعداد واحد های خرید و فروش شده در این ماه از سال، در مقایسه با فروردین ماه، بالغ بر دو برابر رشد داشته است اما مقایسه ای میان تعداد واحد های معامله شده در اردیبهشت امسال و اردیبهشت سال ۹۷ از افت ۴۰ درصدی معاملات خبر می دهد.

درحالی که عده زیادی رکود شدید معاملات را در اردیبهشت امسال پیش بینی می کردند، آن چه رسما در سامانه املاک به ثبت رسیده، حاکی از آن است که حجم معاملات در این ماه با افت ۴۰ درصدی همراه بوده است. اوج خرید و فروش واحد های مسکونی در اردیبهشت سال گذشته اتفاق افتاد به طوری که تعداد واحد های معامله شده در این ماه از ۱۷ هزار فقره هم بیشتر گزارش شده است که دلیل این اتفاق را عدم نوسان شدید قیمت مسکن عنوان می کنند. به عبارتی یکی از دلایلی که سبب گردید در اردیبهشت ماه سال گذشته، شاهد اوج گرفتن حجم معاملات مسکن باشیم، عدم تعیین لحظه ای قیمت از سوی مالکان بود ضمن این که مالکان واحد های مسکونی قیمت های نجومی برای واحد های خود تعیین نمی گردند عاملی که سبب می شد بسیاری از متقاضیان در راستای تهیه و خرید واحد هایشان گام بردارند.

میزان واحد های معامله شده در اردیبهشت ماه امسال به نسبت اردیبهشت ماه سال گذشته افت ۴۰ درصدی را شاهد بوده اما به نسبت فروردین سال جاری، رشد ۲ برای حجم معاملات را تجربه نموده است.

  • منبع خبر : شهرخبر