نرخ اجاره بهای واحد های مسکونی در بیشتر محله های متوسط و متوسط به پایین پایتخت ظرف یکسال گذشته مشابه هم گزارش می شود که در آپارتمان های ریزمتراژ مشهود تر شاهد این اتفاق هستیم.

پس از این که شاهد رشد بی محابای قیمت مسکن در سال گذشته بودیم، بازار اجاره بها نیز پا به پای آن رشد را تجربه کرد تا جایی که کارشناسان و فعالان بازار مسکن این میزان رشد را در بازار اجاره کم سابقه خواندند و مدت هاست از نبود شرایط منظم و ثابت در بازار اجاره گلایه می کنند. در تهران بازار اجاره تغییرات فاحشی را تجربه کرده است که از جمله آن ها می توان به نزدیک بودن نرخ اجاره بها در مناطق متوسط و متوسط به پایین تهران اشاره نمود. با افزایش نرخ اجاره بها در قسمت های متوسط جامعه عده زیادی مناطق متوسط به پایین جامعه را انتخاب کرده اند تا بتوانند با پرداخت اجاره کمتر زندگی خود را در تهران ادامه دهند، از این رو توأمان با افزایش تقاضا برای این گروه از واحد های استیجاری، نرخ اجاره بها در این قسمت ها با روندی رو به رشد همراه شده و دائما در حال افزایش است.

در خصوص آپارتمان های کوچک متراژ، این مسئله مشهودتر است. بررسی ها حاکی از آن است که نرخ اجاره بهای واحد هایی با ۴۰ تا ۶۰ متر مربع مساحت در مناطق متوسط و متوسط به پایین تهران تفاوت فاحشی ندارد و از نظر رقمی بسیار نزدیک است. در محله نظام آباد تهران، واحدی با ۶۰ متر مربع مساحت که دارای آسانسور است و ۵ سال از ساختش می گذرد، نرخ اجاره بهایی مشابه واحد ۵۷ متری و ۸ ساله در نارمک دارد که این فایل هم دارای آسانسور گزارش شده است. واسطه های ملکی عنوان می کنند افزایش تقاضا برای اجاره واحد های مسکونی در این مناطق سبب شده این چنین اجاره آن ها رشد داشته باشد، ضمن این که کسانی که با هدف شغل و کار راهی تهران می شوند پس از گذشت چند سال توانشان را در اجاره واحد های متوسط متراژ از دست می دهند و به واحد هایی با متراژ های کوچک روی می آورند که این اتفاق رشد تقاضا و نهایتا گران شدن مبلغ اجاره را به همراه می آورد.

آخرین اخبار درباره بازار اجاره بها در تهران

آخرین اخبار درباره بازار اجاره بها در تهران

  • منبع خبر : شهرخبر