عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عنوان نمود: با توجه به این که رشد قیمت مسکن ۱۰۳ درصد اعلام شده است از این رو باید منتظر گران شدن نرخ اجاره بها پس از ماه مبارک رمضان باشیم. به گفته این مقام مسئول، بر اساس پیش بینی های انجام شده رشد میزان اجاره بها حداکثر ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود.

ایشان درخصوص نحوه تغییر نرخ اجاره بها پس از ماه مبارک رمضان، این طور گفتند: با توجه به این که میزان رشد قیمت مسکن، ۱۰۳ درصد برآورد شده است، احتمال گران شدن نرخ اجاره بها بسیار بالاست و بر اساس برآورد های انجام شده احتمال می رود حداکثر نرخ رشد میزان اجاره بها پس از ماه مبارک مابین ۲۰ تا ۲۵ درصد باشد.

وی با بیان این که شایعاتی به گوش می خورد مبنی بر این که اجاره بها ۵۰ تا ۶۰ درصد گران خواهد شد، اظهار داشت: رشد نرخ اجاره بها پس از ماه مبارک رمضان از ۲۵ درصد بیشتر نخواهد بود.

ایشان در قسمتی از صحبت هایشان اظهار داشتند: طی روز های اخیر نرخ حقوق کارمندان و کارگران رشد چندانی را شاهد نبوده بنابراین بی تردید، افزایش اجاره بها هم آن طور که شایعه پراکنی می کنند نخواهد بود. وی با بیان این که رشد نامتعارف قیمت اجاره بها با اثرات سوئی همراه خواهد بود، اذعان نمود: اگر نرخ اجاره بها را به میزان قابل توجهی افزایش دهند آن گاه تعداد منازل خالی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد که این عامل سبب می شود وضعیت مسکن بحرانی تر گردد.

وی با توجه به این که پس از ماه رمضان، میزان رشد نرخ اجاره بها حداکثر ۲۵ درصد خواهد بود، تصریح نمود: بیش از این شاهد افزایش نرخ اجاره بها نخواهیم بود چرا که بازار اجاره کشش بیش از این را ندارد.

رفیع زاده در پایان صحبت هایش از طرح دولت مبنی بر تعیین سقف برای نرخ اجاره بها، سخن به میان آورد و عنوان کرد: تنها در حد یک طرح چنین مسئله ای عنوان شده است و کماکان به مرحله نهایی و عملیاتی نرسیده است.

  • منبع خبر : شهرخبر